Kirjoittaja Aihe: Onko kyvyttömyys hankkia maksullinen Hotmail Plus Ubuntun vika?  (Luettu 6096 kertaa)

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Hei!

Käyttöjärjestelmäni on Ubuntu 6.10 Edgy ja minulla on ilmainen Hotmail-sähköpostiosoite. Kun klikkaan Hotmail-postilaatikossani "Tilaa Hotmail Plus" -linkkiä, selain menee osoitteeseen http://join.msn.com/?wa=wsignin1.0, jossa minulle tarjotaan ainoastaan ilmaisia palveluja kuten ilmaista Hotmail-sähköpostia (joka minulla jo on). Skype-kaverini kuitenkin näkee samalla sivulla myös ohjauksen maksullisen Hotmail Plussan hankkimiseksi. Minä en näe. Onko syy Ubuntu-käyttöjärjestelmässäni ja voinko tehdä mitään asialle? Nettiselaimina koneellani on Swiftfox, Firefox ja Opera, mutta kaikilla näillä esiintyy sama ongelma.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Hei

En tiedä, miksi se noin tekee, mutta jos sen ovat MSN:llä säätäneet toimimaan niin, että vain Windowsia käyttävät asiakkaat ovat tervetulleita, niin en sanoisi välttämättä Ubuntun viaksi, vaikka se siihen saattaa liittyäkin. Kannattaa ehkä harkita jonkin muun sähköpostipalvelun käyttöä, jos tuollaiseen ratkaisuun ovat päätyneet.

Syy voi toki olla jokin muukin. Oletko esimerkiksi laittanut selaimesta evästeitä pois päältä, tai jotain vastaavaa? Entä pystyisitkö tekemään plus-tunnuksen vaikka kaverin Windows -koneella?
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Evästeet ovat päällä. Sen osoittaa jo se, että pystyn käyttämään Hotmail-sähköposteja. Lisäksi tarkistin sen jossain välissä, eikä siinä pitäisi olla ongelmaa. Kaverin koneelta toki voisi tilata mokoman palvelun, mutta olisihan mukavaa saada kaikki toimimaan omaltakin koneelta.

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Hei!

Käyttöjärjestelmäni on Ubuntu 6.10 Edgy ja minulla on ilmainen Hotmail-sähköpostiosoite. Kun klikkaan Hotmail-postilaatikossani "Tilaa Hotmail Plus" -linkkiä, selain menee osoitteeseen http://join.msn.com/?wa=wsignin1.0, jossa minulle tarjotaan ainoastaan ilmaisia palveluja kuten ilmaista Hotmail-sähköpostia (joka minulla jo on). Skype-kaverini kuitenkin näkee samalla sivulla myös ohjauksen maksullisen Hotmail Plussan hankkimiseksi. Minä en näe. Onko syy Ubuntu-käyttöjärjestelmässäni ja voinko tehdä mitään asialle? Nettiselaimina koneellani on Swiftfox, Firefox ja Opera, mutta kaikilla näillä esiintyy sama ongelma.

Menin oikotietä eli suoraan Firefoxin osoiteriville tuo http://join.msn.com/?wa=wsignin1.0 niin kyllä siellä vasemmassa yläkulmassa on linkit Sähköposti, MSN Hotmail ja MSN Hotmail Plus ja viimeistä klikaten ja ohjeiden mukaan edeten pääsen kyllä kaavakkeeseen Anna laskutustiedot,

Eli pitäisi toimia?
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Ei toimi liittämällä osoite osoiteriville
« Vastaus #4 : 04.01.07 - klo:15.57 »
Kiitos neuvostanne, mutta vaikka laitan tuon osoitteen suoraan osoiteriville ja niin menen sivulle http://join.msn.com/?wa=wsignin1.0, en näe mainitsemiasi linkkejä. Olen yrittänyt tehdä saman sekä kirjautuneena MSN Passport -tunnuksella että kirjautumattomana. Liitän (ainakin yritän) screenshotin näkemästäni. Se on jpeg ja kooltaan 50,1 kt.

[ylläpito on poistanut liitteen]

moonstone

  • Vieras
Villi veikkaus, että Firefox väittää tuolle sivulle, että olet englantia puhuva?

Firefoxin asetuksista languages ja laita ylimmäksi suomi.

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Haluankin käyttää englantia, mutta eihän se ole pointti
« Vastaus #6 : 04.01.07 - klo:16.10 »
Niin sen pitääkin, sillä haluan käyttää englantia. Maksullisen Hotmail Plussan ei silti luulisi olevan ainoastaan suomalaisten etuoikeus vaan sen pitäisi kyllä olla tarjolla englanninkielisillekin. En siis ymmärrä, kuinka kielen vaihto voisi vaikuttaa asiaan.

Zhraelyn

  • Vieras
Turhaan tuhlaat rahojasi, hanki Gmail. Voin lähettää sulle jos lähetät vaikka yksityisviestillä sähköpostis, noin 2 gigaa tilaa ja kasvaa hiljalleen.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Haluankin käyttää englantia, mutta eihän se ole pointti
« Vastaus #8 : 04.01.07 - klo:17.46 »
Niin sen pitääkin, sillä haluan käyttää englantia. Maksullisen Hotmail Plussan ei silti luulisi olevan ainoastaan suomalaisten etuoikeus vaan sen pitäisi kyllä olla tarjolla englanninkielisillekin. En siis ymmärrä, kuinka kielen vaihto voisi vaikuttaa asiaan.
Mutta et ole myöskään valmis kokeilemaan?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Hölmöä maksaa tavarasta, jota vastaavan saa ilmaiseksikin. Kotimaisesta laatikosta maksamisen vielä jotenkin ymmärtäisin, mutta Gmail jyrää tällä hetkellä Hotmailin 6-1. Kuitenkin jos pitäydyt valitsemallasi polulla, niin hotmailiin toimivuutta voisi hakea Java-osastolta. Java asennettuna ja selaimessa javascriptit sallittuna. Ja kun M$-paikasta on kyse varmaan flash-plugin:kin tarvitaan. Noilla nyt ensin alkuun, wikikirjasta tarkemmin.

T: Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Jan1:lle:
Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on jo Gmail, enkä pidä siitä. :-)

Jallu59:lle:
Minulla on flash ja Java asennettuna ja Javascript sallittuna. En pidä Gmailistä. Ilmaisessa Hotmailissa vihaan sitä, että palvelu poistaa automaattisesti lähettämäni viestit, jos ne ovat muistaakseni 30 päivän ikäisiä. Sitä maksullinen Hotmail toivottavasti ei tee. No miksi sitten pidän Hotmailista: Pidän Hotmailista yli muiden siksi, etten ole tavannut yhtään toista postipalvelua, jossa voisin ottaa vastaan viestit ainoastaan itse luotettaviksi määritellyistäni sähköpostiosoitteista ja domaineista. Kun tuon lisäksi määritän Hotmailissa, että kaikki muista osoitteista tulevat viestit poistetaan automaattisesti ja lopullisesti välittömästi niiden saapuessa, minulla onkin ihana sähköposti kaikkien tuttujeni kanssa kirjoitteluun, sillä ikinä minun ei tarvitse edes nähdä yhtään roskapostiviestiä.


Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Perusteluissasi on puolensa. Toisaalta eikö rahallla saa suomalaisiltakin palveluntuottajilta vastaavaa palvelua ?

T: Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Ei saa
« Vastaus #12 : 04.01.07 - klo:23.39 »
Jallu59:lle:

Ei saa vastaavaa palvelua, sillä heillä on vain omat roskapostisuodattimensa maksaville asiakkaille, ja ne suodattimet ovat aina vajavaisia ja vaativat esim. Luukulla kouluttamista ja ties mitä. Hotmail on selkein ja varmin, eikä noin 19 euroa vuodessa ole kovin kauheasti rahaa.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ei saa
« Vastaus #13 : 05.01.07 - klo:00.42 »
mitä tulee sähköpostin suodatukseen lähettäjän mukaan, niin minusta se on aivan järkyttävä idea enkä voisi koskaan kuvitella käyttäväni sellaista systeemiä. saan mieleistäni sähköpostia monistakin osoitteista joita minulla ei ole osoitekirjassa, (ISP:n posteja, erilaisia tilausvahvistuksia, kuittauksia, jne.) enkä todellakaan halua, että yhtäkään minulle saapunutta postia tuhottaisiin ellei olisi täysin varmaan se olevan spammia. loput 'ehkä spammit' filtteröidään sitten omaan hakemistoonsa josta voin tarkistaa, ettei huteja ole tullut. itse asiassa siirrän kyllä nykyään spammi-hakemistoon kaikki html-postit eikä yhtään spammia ole tullut inboxiin aikoihin. html-filtterin vuoksi pari mainoskirjettä joutuu erikseen tuhoamaan sotkemasta spammifiltterin asetuksia, mutta se ei ole suurikaan vaiva.

Ei saa vastaavaa palvelua, sillä heillä on vain omat roskapostisuodattimensa maksaville asiakkaille, ja ne suodattimet ovat aina vajavaisia ja vaativat esim. Luukulla kouluttamista ja ties mitä. Hotmail on selkein ja varmin, eikä noin 19 euroa vuodessa ole kovin kauheasti rahaa.

no, kapsilta saa oikean IMAP-latikon, johon mahtuu 1Gt tavaraa, hintaan 30 euroa vuosi. thuderbirdillä luettaessa kaipaamasi kaltainen filtteri on varsin triviaali tehdä, mutta tietysti jos haluaa välttämättä lukea postit nettiselaimella kuvatunkaltaisella suodatuksella, niin sekään ei varmasti kelpaa. ihmiset tykkäävät niin eri asioista, itse en voisi kuvitellakaan luopuvani oikeasta postisoftasta ja siirtyväni jonkun netti-sovelluksen käyttäjäksi.
Janne

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Ei saa
« Vastaus #14 : 05.01.07 - klo:00.53 »
ihmiset tykkäävät niin eri asioista, itse en voisi kuvitellakaan luopuvani oikeasta postisoftasta ja siirtyväni jonkun netti-sovelluksen käyttäjäksi.

Mina tein taman kasittamattomyyden tassa pari viikkoa sitten... suivaannuin Evolutioniin (pari ilkeeta kaatumista ja muuten vain en tykannyt enaa) ja jostain ihmeen syysta en ole jaksanut asentaa ukkoslintua kotiin. Gmailia olen kaytellyt nyt ihan selaimella vain. Gmailin kanssa on vahan ongelmallista kayttaa ristiin selainta ja webbivalinaamaa, niin olen kaytellyt sitten vain webvalinaamaa.

Tykkaan kylla enempi ukkoslinnusta, joten eikohan se joku kaunis paiva tule asennettua... tosin vajaa kuukausi enaa Ubuntua jaljella talla eraa, jos intelmak ei sita sulata.

Yarr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Hotmailissa onnistuu ottaa vastaan monet tilausvahvistuksetkin
« Vastaus #15 : 05.01.07 - klo:01.26 »
jannelle:

Kyllä Hotmailissa saan laitettua vaikka domainin @amazon.com sallittujen osoitteiden listaan (joka on eri kuin kontaktit-lista), niin että saan kyllä Amazon.comin tilausvahvistusmailit, jos tilaan jotain sieltä. Mikä estää laittamasta samalla lailla ISP:n mailia tai domainia sallittujen listalle? Toki kotisivulle joutuu laittamaan muun ilmaisen mailiosoitteen, sillä kuka tahansa ei voi kirjoittaa tällä lailla konfiguroituun mailiin. Sellaisen kotisivumailin uusimisesta ei sitten tarvitse ilmoittaa kaikille ystäville, koska ystävien kanssa jutellaan Hotmailin välityksellä, jota ei tarvitse koskaan vaihtaa roskapostin takia.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Kyllä Hotmailissa saan laitettua vaikka domainin @amazon.com sallittujen osoitteiden listaan (joka on eri kuin kontaktit-lista), niin että saan kyllä Amazon.comin tilausvahvistusmailit, jos tilaan jotain sieltä.

aivan kuten sähköpostisoftissakin. tuo vaan tarkoitttaa käytännössä sitä, että ilman erillistä spammifiltteriä amazon.comin nimissä lähetetty spammi tulee perille eikä siitä päästä eroon kuin jonkin lasita heuristiikkaa käyttävällä spammifiltterillä.

Mikä estää laittamasta samalla lailla ISP:n mailia tai domainia sallittujen listalle?

ei mikään, mutta samalla sieltä tulee läpi myös kaikki ko. dominn nimissä lähetetty spammi. esim "iki-osoitteista" tulee aika paljonkin spammia.

Toki kotisivulle joutuu laittamaan muun ilmaisen mailiosoitteen, sillä kuka tahansa ei voi kirjoittaa tällä lailla konfiguroituun mailiin. Sellaisen kotisivumailin uusimisesta ei sitten tarvitse ilmoittaa kaikille ystäville, koska ystävien kanssa jutellaan Hotmailin välityksellä, jota ei tarvitse koskaan vaihtaa roskapostin takia.

niin no. minulla on useampi sähköpostiosoite joista oikeasti vain pari päätyy eri laatikoihin. nämä laatikot on konffattu yhteen sähköpostisoftaan joten kaikki postit löytyvät samasta paikasta, spammifiltteri puolestaan siivoaa kaikki spammit (pari kerta vuodessa tulee yksittäinen spammi läpi inboxiin asti) ja osoitteita olen käyttänyt aivan vapaasti netissä (kotisivuilla, foorumeilla, kaupoissa, vetoomuksissa, nyysseissä, jne.).

minä pidän tästä, eikä tulisi mieleenikään vaihtaa sitä mihinkään muuhun. muut saavat toki tehdä aivan kuten itse haluavat.
Janne