Kirjoittaja Aihe: Trackball - kokemuksia?  (Luettu 1891 kertaa)

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Trackball - kokemuksia?
« : 25.12.06 - klo:15.49 »
Elikkäs minua himoittas hommata joku tuommoinen Logitechin Trackball viritelmä. Onko kenelläkään kokemuksia moisista ja niiden toiminnasta Ubuntussa tai muissa distroissa?

Lähinnä kiinnostaa, että saa erikoinamikat toimimaan, itse hiiri varmastikin toimii - tai ainakin englanninkielisillä foorumeilla oli joitain ohjeita.

Onko suosituksia?

puuhapepe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: Trackball - kokemuksia?
« Vastaus #1 : 16.01.07 - klo:23.56 »
Vanha viesti mutta vastataan nyt kuitenkin jos jotain kiinnostaa.  ::)

Itselläni on työpöydällä käytössä parikin trackball-mallia. Toinen on Logitechin Marble Mouse joka Ubuntussa toimi heittämällä.
Toinen malli on sitten Logitechin Cordless Trackman Wheel joka muistikuvani mukaan toimii myös Ubuntussa heittämällä.

Itsellä on käytössä sekä tavallisia hiiriä että trackball:a lähinnä vaihtelun (ei tuu niin herkästi jännetuppitulehdusta) ja pöytätilan rajallisuuden vuoksi. Itseäni miellyttää enemmän peukalolla pyöritettävä malli. Siinä mielessä Marble mouse oli vähän huono sijoitus, mutta kyllä sitäkin käyttelee.

Itse huomasin noita hankkiessani ettei missään ole moisia vehkeitä asiakkaiden käpristeltävänä vaan kaikkialla nää on siististi pakkauksissa ja todellisen käyttötuntuman/mukavuuden testaaminen ei onnistu muuta kuin ostamalla vehje kotiin. Suosituksena annan siis sen että yritä päästä testaamaan livenä sekä peukalolla pyöritettävää että tuota muilla sormilla pyöritettävää mallia. On kuitenkin aika makukysymys kummasta tykkää enemmän.