Kirjoittaja Aihe: Ongelma Firestarterin käynnistyksessä  (Luettu 3057 kertaa)

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Ongelma Firestarterin käynnistyksessä
« : 06.11.05 - klo:14.41 »
Olen laittanut Firestarterin käynnistymään gnomen käynnistyksen yhteydessä (istunnot jutusta), mutta se huutaa aina että tarvii rootin oikat käynnistyäkseen ja joudun käynnistämään sen aina käsin.
Koitin etsiä aiheesta juttua mutta en ainakaan ihan äkkiseltään löytänyt.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ongelma Firestarterin käynnistyksessä
« Vastaus #1 : 06.11.05 - klo:15.00 »
Olen laittanut Firestarterin käynnistymään gnomen käynnistyksen yhteydessä (istunnot jutusta),

miksi? haluatko joka istunnolla katsella mitä sääntöjä olet palomuuriin tehnyt vai mitä?

mutta se huutaa aina että tarvii rootin oikat käynnistyäkseen ja joudun käynnistämään sen aina käsin.

jep, niin tarvitsee ja niin se kuuluukin tarvita.
jotenkin minä en vaan osaa kuvitella mitään syytä käynnistää tuota GUI:ta automaattisesti joten en osaa edes ajatella sitä ongelmana. eikös tuota GUI:ta käytetä ainoastaan kun säädetään palomuuria, eikä suinkaan joka käyttökerralla?

Janne

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Ongelma Firestarterin käynnistyksessä
« Vastaus #2 : 06.11.05 - klo:15.39 »
Olen laittanut Firestarterin käynnistymään gnomen käynnistyksen yhteydessä (istunnot jutusta),

miksi? haluatko joka istunnolla katsella mitä sääntöjä olet palomuuriin tehnyt vai mitä?

mutta se huutaa aina että tarvii rootin oikat käynnistyäkseen ja joudun käynnistämään sen aina käsin.

jep, niin tarvitsee ja niin se kuuluukin tarvita.
jotenkin minä en vaan osaa kuvitella mitään syytä käynnistää tuota GUI:ta automaattisesti joten en osaa edes ajatella sitä ongelmana. eikös tuota GUI:ta käytetä ainoastaan kun säädetään palomuuria, eikä suinkaan joka käyttökerralla?



Ajattelinkin että ei sitä GUi:ta varmaan tarvii aina käynnistää, mutta mihin tuo loggailee noita hittejä mitä tulee? kun olen lähinnä välillä availlut tota ja katsonut mitä hittejä on tullut?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ongelma Firestarterin käynnistyksessä
« Vastaus #3 : 06.11.05 - klo:16.16 »
Ajattelinkin että ei sitä GUi:ta varmaan tarvii aina käynnistää,

juu, firestarterin asennus asentaa minusta palvelun joka käynnistetään aina bootissa.

mutta mihin tuo loggailee noita hittejä mitä tulee?

järjestelmän logiin, näköjään vähän useampaankin. noita näkyy olevan ainakin tiedostoissa /var/log/kern.log, /var/log/messages ja /var/log/syslog. samojahan nuo eventit periaatteessa ovat.

logleveliä voi muuttaa tiedostosta /etc/firestarter/configuration, jos siihen sattuu olevan tarvetta.

kun olen lähinnä välillä availlut tota ja katsonut mitä hittejä on tullut?

jaa sellaista :)
Janne