Kirjoittaja Aihe: Telewell TW-TA128USB ISDN modeemi toimimaan?  (Luettu 3418 kertaa)

Subudhinath

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Telewell TW-TA128USB ISDN modeemi toimimaan?
« : 16.10.05 - klo:15.06 »
  Hei!

Kaverini on muuttanut Ubuntu koneensa mumminsa luokse maalle, johon ainoastaan saatiin ISDN yhteyden.
Niillä on siellä Telewell TW-TA128USB ulkoinen (USB) ISDN modeemi jonka pitäisi saada toimimaan koneensa kanssa. Toivosin ettei Windowsin käyttäminen Ubuntun tilalla olisi ainoa ratkaisu. (OK kuramodeemin vaihto voisi olla toinen... mutta mihin sitten kannattaisi vaihtaa? Ja ehkä se ei viittiskään...)

Tietoa modeemista: http://www.telewell.fi/tuotteet/tw_ta128_usb/tw_ta128usb.shtml
Tietoja ajurista: http://www.telewell.fi/ESITTEET/SF/twta128usb.htm

  t.Simon

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Telewell TW-TA128USB ISDN modeemi toimimaan?
« Vastaus #1 : 04.11.05 - klo:14.55 »
Samantapainen ongelma on minullakin - huushollissa on jäljellä edelleen ISDN-yhteys ja korttikin on koneessa -> Jensen ISDN Data Easy. Kokeilin asentaa [Breezy] repositorysta tarvittavat ISDN-ohjelmat, mutta sitten lakkasi Ethernet-kortti toimimasta ja se alkoi pelittämään vasta, kun olin poistanut kaikki ISDN:ään liittyvät ohjelmat ?!

Siispä : Onko kellään tietoa, miten [millä loitsuilla] sekä Ethernet-kortti, että ISDN-kortti olisivat valinnaisesti käytettävissä Ubuntussa ? Wintoosan puolella pelaa, mutta kun ei sitä enää viitsisi käyttää kuin pakon edessä [sellaiset spostin liitteet, mitä ei muualla saa auki]...

doomhammer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Telewell TW-TA128USB ISDN modeemi toimimaan?
« Vastaus #2 : 06.11.05 - klo:12.48 »
Itseäni kiinnostaisi myös saako tuon kyseisen Telewell:in laitteen Ubuntu 5.04 versiossa toimimaan. Tällä hetkellä kun se on ainoa mahdollinen kontakti nettiin, joten toimimaan saaminen on ehdoton edellytys Linuxiin siirtymiselle.

Itse kun olen 100% aloittelija Linux alueella.  ::)