Kirjoittaja Aihe: A-Link wlan WL54H (c4) ongelmia  (Luettu 1847 kertaa)

donki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
A-Link wlan WL54H (c4) ongelmia
« : 13.01.07 - klo:12.45 »
Niin eli hommasin tollasen kortin ja sen asennuksessa on jotain ongelmia.
Saan sen kortin näkyviin komennolla sudo modprobe rt2500...  tai ainakin kun kävin ennen komennon tekemistä katsomassa sieltä networkista niin siellä ei ollut mikään toimimassa ja komennon jälkeen näytti olevan sitte.
Sitten siinä täytyy tehdä jotain asetuksia kuten joku verkon tunnus ja jotain sinnepäin, ja niistä en tajua mitään.

Täältä foorumista olen neuvoja lukenut mutta en osaa, eli voiko joku pistää kohta kohdalta neuvoja. Ja se piirihän taitaa olla toi rt2500 sarjaa... jos sen nyt jostain voi tarkistaa niin tarkistaisin, itse kortissa ei näkynyt olevan mitään merkintöjä.

Eli kaipaan lähinnä niitä neuvoja siihen asetusten säätämiseen, ja siihen piirisarjan tarkastamiseen että saan tietoon mihin se kuuluu..

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Re: A-Link wlan WL54H (c4) ongelmia
« Vastaus #1 : 13.01.07 - klo:13.52 »
Niin eli hommasin tollasen kortin ja sen asennuksessa on jotain ongelmia.
Saan sen kortin näkyviin komennolla sudo modprobe rt2500...  tai ainakin kun kävin ennen komennon tekemistä katsomassa sieltä networkista niin siellä ei ollut mikään toimimassa ja komennon jälkeen näytti olevan sitte.
Sitten siinä täytyy tehdä jotain asetuksia kuten joku verkon tunnus ja jotain sinnepäin, ja niistä en tajua mitään.

Täältä foorumista olen neuvoja lukenut mutta en osaa, eli voiko joku pistää kohta kohdalta neuvoja. Ja se piirihän taitaa olla toi rt2500 sarjaa... jos sen nyt jostain voi tarkistaa niin tarkistaisin, itse kortissa ei näkynyt olevan mitään merkintöjä.

Eli kaipaan lähinnä niitä neuvoja siihen asetusten säätämiseen, ja siihen piirisarjan tarkastamiseen että saan tietoon mihin se kuuluu..

Tsekkaa ensin iwconfigilla, että "ra0" löytyy. Jos ei, niin lisää "rt2500" tiedostoon "/etc/modules" ja käynnistä tietokone uudelleen.

Tässä ohje wpa-psk:lle: muokkaat tiedostoa /etc/network/interfaces


Koodia: [Valitse]
auto ra0
iface ra0 inet dhcp
pre-up iwconfig ra0 essid "tähän langattoman verkon nimi"
pre-up iwconfig ra0 mode managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel="tähän kanava jota käytetään, yleensä 6 on oletuksena tukiasemissa"
pre-up iwpriv ra0 set AuthMode="autentikointi tapa, esim. WPAPSK"
pre-up iwpriv ra0 set EncrypType="salaustapa esim. AES tai TKIP"
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="sinun wpa-salasanasi"
pre-up iwpriv ra0 set TxRate=0

Sitten vaan
Koodia: [Valitse]
sudo ifdown ra0
sudo ifup ra0

Toimi ainakin mulla Belkinin F5D7000 pci-kortilla...
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 - klo:15.26 kirjoittanut timbba »