Kirjoittaja Aihe: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista  (Luettu 2217 kertaa)

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« : 29.12.06 - klo:11.42 »
Terve.

Tiedän että viestejä kyseisestä aiheesta on tällä foorumilla erittäin paljon. Olen koittanut etsiä ongelmaani ratkaisua, mutta en ole vielä ratkaisua löytänyt. Koettakaa kestää.

Ongelma on musiikin kuuluminen Amarokista. Kun koneen käynnistää, niin välillä musiikki kuuluu, mutta useimmiten ei.

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Edgy#How_to_configure_sound_to_work_properly_in_GNOME Tuon ohjeen mukaan olen koittanut saada äänet toimimaan. Lisäksi olen ottanut rastin pois kohdasta: "Käytä äänien ohjelmistosekoitusta (ESD)".

Koneelle ladatut videot toimivat äänten suhteen täysin moitteetta joka kerta ja tiedostomuodolla ei ole merkitystä. Videoiden pyörittämiseen käytän Totemia. En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta laitoin nyt kuitenkin.

Musiikki on mp3 muodossa, Ubuntun versiona Edgy ja ikkunamanagerina Gnome. Äänikortti joku PCI-versio.

Kiitoksia
Terveisin noonas

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #1 : 29.12.06 - klo:12.30 »
Olen huomannut Amarokin kanssa että jos firefoxilla avaa jonkun javakikkareen ei amarok enää päästä ääntäkään ennenkuin on sammuttanut firefoxin ja amarokin. Uudellleen käynnistyksen jälkeen toimii taas.

Ihmettelin, jotta aina kun pokeria rupesin paukuttamaan musiikit loppu siihen.

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #2 : 29.12.06 - klo:12.53 »
Itse en ole asentanut javaa, joten ongelma tuskin on siinä.

Ja tuossa ensimmäisessä viestissä piti mainita että kaikki multimediakodekit on asennettu.

Terveisin noonas

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #3 : 29.12.06 - klo:13.39 »
Oletko koittanut toimiiko mp3:set muilla soittimilla moitteettomasti?

Joskus syystä tai toisesta mulla äänet katoaa ja ne saa takaisin alsamixeristä vipuja veivaamalla takaisin ylös. Ei ole selvinnyt miks tai mikä niitä vispaa aika-ajoin alas.

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #4 : 29.12.06 - klo:14.11 »
Oletko koittanut toimiiko mp3:set muilla soittimilla moitteettomasti?

En ollut aikaisemmin kokeillut muilla soittimilla, mutta nyt kokeilin Rhytmboxilla, niin kappas vain. Kappaleet soivat ilman ongelmia. Mieluummin kyllä käyttäisin Amarokia, vaikka paras soitin onkin toimiva soitin ;)

Eli ongelma olnee Amarokissa, jossain asetuksessa. Täytynee kokeilla eri asetuksia.


Nyt ainakin tietää että on ainakin yksi soitin joka soittaa musiikkia.

Terveisin noonas

jurkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #5 : 29.12.06 - klo:15.58 »
Oletko koittanut toimiiko mp3:set muilla soittimilla moitteettomasti?

En ollut aikaisemmin kokeillut muilla soittimilla, mutta nyt kokeilin Rhytmboxilla, niin kappas vain. Kappaleet soivat ilman ongelmia. Mieluummin kyllä käyttäisin Amarokia, vaikka paras soitin onkin toimiva soitin ;)

Eli ongelma olnee Amarokissa, jossain asetuksessa. Täytynee kokeilla eri asetuksia.


Nyt ainakin tietää että on ainakin yksi soitin joka soittaa musiikkia.

Terveisin noonas

No kyllähän sen pitäisi Amarok:llakin toimia.
Tarkista seuraava:
Settings -> Configure Amarok -> Engine
Sound system: xine engine
Output plugin: alsa



Varmasti muillakin asetuksilla toimisi mainiosti, mutta tuo xine engine on kyllä ollut idioottivarma

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Musiikki ei kuulu kunnolla Amarokista
« Vastaus #6 : 29.12.06 - klo:16.17 »
Juu onhan noita eri asetuksia tullut kokeiltua.
Sound systeminä on tuo xine engine (listassa ei muita ole) ja output pluginina tuo alsa. Ei vain ota kuuluakseen.

Kun ensimmäisen kerran käynnistin amarokin, niin output plugin oli autodetect. Tuolloin musiikki ei kuulunut. Mutta kun saman käynnistyskerran aikana vaihdoin output pluginiksi oss:in, niin silloin sulosoinnut pääsivät kaiuttimistani valloilleen. Seuraavalla käynnistyskerralla musiikki ei enää kuulunut. Nyt olen noita koittanut säätää, mutta huonolla menestyksellä. Kuten ensimmäisessä viestissäni kerroin, niin musiikki kuuluu satunnaisesti.

Itse jotenkin epäilen että joku ohjelma estää amarokkia rokkaamasta. :) Eli softamiksaus tai mikä lie ei toimi niin kuin pitää.

Terveisin noonas