Kirjoittaja Aihe: Screensaver Fluxboxiin  (Luettu 1787 kertaa)

arma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
  • #ihq @ QuakeNet
    • Profiili
Screensaver Fluxboxiin
« : 06.07.06 - klo:23.31 »
Mjoo iltoja... kuinka asennan sellaisen screensaverin fluxboxiin mikä kysyy salasanan.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Screensaver Fluxboxiin
« Vastaus #1 : 07.07.06 - klo:00.25 »
Mjoo iltoja... kuinka asennan sellaisen screensaverin fluxboxiin mikä kysyy salasanan.

paketti jota etsit, on varmastikin xscreensaver. fluxboxin kanssa se vaan pitää käynnistää itse tai asettaa käynnistymään X:n käynnistymisen yhteydessä. manuaalinen lukitseminen onnistuu komentoriviltä (xscreensaver-command -lock) tai itse tehdyn menu-itemin kautta.
Janne

arma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
  • #ihq @ QuakeNet
    • Profiili
Re: Screensaver Fluxboxiin
« Vastaus #2 : 07.07.06 - klo:00.36 »
Mjoo iltoja... kuinka asennan sellaisen screensaverin fluxboxiin mikä kysyy salasanan.

paketti jota etsit, on varmastikin xscreensaver. fluxboxin kanssa se vaan pitää käynnistää itse tai asettaa käynnistymään X:n käynnistymisen yhteydessä. manuaalinen lukitseminen onnistuu komentoriviltä (xscreensaver-command -lock) tai itse tehdyn menu-itemin kautta.
täh?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Screensaver Fluxboxiin
« Vastaus #3 : 07.07.06 - klo:01.59 »
Mjoo iltoja... kuinka asennan sellaisen screensaverin fluxboxiin mikä kysyy salasanan.

paketti jota etsit, on varmastikin xscreensaver. fluxboxin kanssa se vaan pitää käynnistää itse tai asettaa käynnistymään X:n käynnistymisen yhteydessä. manuaalinen lukitseminen onnistuu komentoriviltä (xscreensaver-command -lock) tai itse tehdyn menu-itemin kautta.
täh?

no puretaan... ymmärsin alkuperäisen kysymyksen siten, että mikä näytönsäästäjä tarjoaisia mahdollisuuden lukita näytön. en osaa oikein kuvitella miksi näytönsäästäjä muuten kysyisi salasanaa.

tällaisen mahdollisuuden tarjoaa paketti xscreensaver joka asennetaan komennolla:
Koodia: [Valitse]
$ sudo apt-get install xscreensaver
tai kliksuttelemalla vastaava paketti jonkun paketinhallinan edusohjelman kautta järjestelmään. jotenkin kuvittelin, että pakettien asentamienn paketinhallinnan kautta oli jo hanskassa.

sattumoisin, tarjotakseen mitään toiminnallisuutta, softan pitää olla käynnissä ja fluxbox ei oletuksena käynnistele sen enempää näytönsäästäjiä kuin mitään muutakaan. edelleen minusta toisissa käymissäsi keskusteluissa tämä on tullut jo ilmi.

lisäksi konffaamalla xscreensaveriin saa toki ajastuksen jonka jälkeen näytönsäästäjä aktivoidaan ja erillisen viiveen jonka jälkeen näyttö lukitaan. jos kuitenkin poistuu koneelta ja haluaa lukita näytön, tapahtuu se ohjelman xscreensaver-command avulla, antamalla sille parametri -lock:
Koodia: [Valitse]
$ xscreensaver-command -lock
jos tuota ei halua joka kerta kirjoittaa terminaaliemulaattoriin lukitakseen näyttöä, voi sille tehdä menuun valinnan jota klikkaamalla komento suoritetaan. tämäkin on ohjeistettu mielestäni foorumilla.
Janne