Niin miksi kuvittelet velvollisuudeksesi huomautella kysymysten hyvyydestä.
kuvittelen velvollisuudekseni huomautella kysymysten hyvyydestä useastakin syystä. tärkein niistä lienee se, että välitän näiden foorumien toimivuudesta, enkä mielelläni haluaisi tänne turhaa kohinaa vaikeuttamaan oleellisen tiedon löytymistä.
en toki myöskään mielelläni lue huonoja kysymyksiä, joten ilmoittamalla kysymyksen olevan huono ja ohjeistamalla miten kysymyksen voisi esittää järkevästi parannan mahdollisesti todennäköisyyttä päästä lukemaan hyviä kysymyksiä.
samalla kuin ihmeen kautta, kysyjä joka oppii kysymään kysymyksiä oikein, saa enemmän ja parempia vastauksia nopeammin.
en näe, että tässä olisi yhtään häviäjää, jos nyt ei satu olemaan erityisen herkkähipiäinen ja marttyriuteen taipuvainen niin, ettei pystyisi vastaanottamaan kritiikkiä, vaan alkaisi sen seurauksena riehumaan ja leikkimään uhria. silloin aika monia alkaa kyllästyttää.
Luulin että olet siellä neuvomassa.
siellä?
minä olen foorumeilla viettämässä vapaa-aikaani ja mahdollisesti oppimassa uusia asioita sekä osallistumassa suomen ubuntu-yhteisön toimintaan kirjoittelemalla juttuja jotka katson mielekkääksi kirjoittaa. en ole 'täällä' neuvomassa yhtään sen enempää kuin lukemassakaan, jos satun tietämään vastauksen johonkin asiaan ja minulla on aikaa kirjoitella siitä, voin hyvinkin ilahduttaa jotain toista vastaamalla tai vaikkapa tarkentamalla jonkun toisen vastausta. nytkin olen neuvonut sinua esittämään kysymyksesi siten, että niihin kannattaa yrittää vastata. eikös tämä neuvominen ole juuri sitä mitä minun pitäisi sinun mielestäni tehdä?
Uskotko ihan oikeasti olevasi oikeassa tehtävässä?
en ole missään tehtävässä kysymysten vastailuun liittyen.
No ymmärrän sinua, on todella vaikeaa olla tekemisissä itseään tyhmempien kanssa.
en minä ole kokenut, että täällä on varsinaisesti tyhmiä ihmisiä, enkä ajattele olevani sen viisaampi tai tyhmempi kuin kukaan muukaan täällä. ihmiset osaavat ja tietävät erilaisia asioita omien kiinnostusten kohteidensa mukaisesti.
kieltämättä välillä on jonkin verran hankalaa olla tekemisissä jääräpäisten ihmisten kanssa jotka eivät missään nimessä halua oppia uutta tai ottaa onkeensa hyvistäkään (heidän elämäänsä mahdollisesti helpottavista) neuvoista. mm. kysymyksiä olen mielestäni oppinut, kantapään kautta, kysymään ja jaan mielelläni tietoa siitä eteenpäinkin. jos välttämättä haluaa tehdä vastaajien työn vaikeaksi, on turha ruikuttaa jos vastauksia ei tule.
Niin tarkoittiko tämä että olisit tarvinnut rahaa neuvoista. Olisin kyllä paremmasta neuvosta suostunut maksamaan.
en. tarkoitin sitä, että työkseni suostun tekemään myös hankalia ja huonosti määriteltyjä asioita, koska saan siitä vastineeksi rahallista korvausta. vapaa-ajallani en useinkaan jaksaisi kalastella huonoon kysymykseen vastaamiseksi tarvittavia tietoja edes rahasta.
mä en ole täällä töissä. ihan tosi.