Kirjoittaja Aihe: Steamin asennus?  (Luettu 10733 kertaa)

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Steamin asennus?
« : 03.12.06 - klo:11.25 »
Steamia olen winen kautta yrittänyt asennella ja se jopa asentuukin ihan oikein, mutta Steam hyytyy heti käynnistyksen jälkeen eikä vastaa mihinkään viesteihin.

Prosessorin käyttö rullaa 95-100% välillä, mitään steamin painikkeita ei pysty painelemaan ja jopa tekstin "maalaus" steamista tapahtuu vasta ~2 minuutin kuluttua kun teksti on maalattu. Tietääkö joku jotain ideoita tähän? Winen Applications databasen mukaan Dapperiin ja Edgyyn Steamin pitäisi asentua ja toimia ihan kunnolla ja statuskin on Gold, mutta ei vain toimi..

Linux-gamersissa sanotaan näin:
Lainaus
Q: Steam runs fine but the game freezes on start.
A: Try setting the OSS sound driver in winecfg.

Tuohan meinaa että jos _pelit_ hyytyy, niin silloin pitäis säätää, mutta ihmetyttää että kun yrittää winecfg:ssä mennä ääni-vällilehdelle, niin koko roska kaatuu :o

Ideoita?
Onpa mukava olla täällä taas! <3

eDIT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #1 : 03.12.06 - klo:17.55 »
Ihan vaan toteamuksena sanon että, Steam on mulla ainakin toiminu ihan hyvin Cedegalla.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #2 : 03.12.06 - klo:18.10 »
Mullakaan ei winecfg:ssä toimi ääni-välilehti :( Noh ei voi mitään.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
alias vililikku

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #4 : 03.12.06 - klo:22.24 »
Mulla CVSCedega ei toiminut... Ja ton ääni-välilehti-ongelmasta pääsee eroon kun poistaa tiedoston... Googlen mukaan winearts.drv.so hakemistosta /usr/lib/wine, tai nimeää sen uudelleen.

junneboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #5 : 11.12.06 - klo:03.37 »
Steami tuppaa menemään helposti tilttiin, varsinkin kun painaa tuon kuvakkeen alas niin menee aina tilttiin, onkos tolle tehtävissä mitään?
Mites tollanen pikakäynnistys tehdään? oon laittanu wine c:/ohjelmatiedostot/steam/steam.exe -login käyttäjätunnus salasana. ei suostu tekemään oikein mitään (paitsi suoraan päätteeseen kirjoitettuna).

Toi lagaa todella pahasti ja sen saa varmaan kuriin tuolla 'prioriteetin' vaihtamisella. Sitten näyttäisi toimivan hyvin.

E: Mikä toi ääni juttu on ei pystyny winecfg:stä säätämään noita saundeja, mutta ei kyllä mielestäni ollut mitään ongelmia niiden kanssakaan

« Viimeksi muokattu: 11.12.06 - klo:03.39 kirjoittanut junneboy »

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #6 : 29.12.06 - klo:21.04 »
...

E: Mikä toi ääni juttu on ei pystyny winecfg:stä säätämään noita saundeja, mutta ei kyllä mielestäni ollut mitään ongelmia niiden kanssakaan

Itse taistelin tuosta winecfg:n ääniongelmista vähän aika sitten ja laitan sen ohjeen nyt tännekkin.

Tässä  linkki jossa on vastaus kun selaa tarpeeksi alas: http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Wine

Näin sanoo tuo sivu:

    * Kone jumii / jämähtää "winecfg"n ääni välilehdelle mentäessä

Monesti tuo välilehti on ihan vain hidas, kokeile odottaa minuuutti ja jos vieläkin jumittaa niin kokeile seuraavaa.

Katso mitä sanoo

Koodia: [Valitse]
lsmod | grep snd_seq
Jos snd_seq ei näy ladattuna niin kirjoita

Koodia: [Valitse]
sudo modprobe snd_seq
Jos sen jälkeen ääni-välilehti toimii etkä saa ALSA-erroria lisää tuo snd_seq /etc/modules tiedostoon komennolla

Koodia: [Valitse]
sudo echo "snd_seq" >> /etc/modules
Jos ei ratkaisua vielä löytynyt niin kokeile luoda mahdollinen puuttuva hakemisto komennolla

Koodia: [Valitse]
mkdir -p ~/.kde/socket-`hostname`
Jos sekään ei auta niin kokeile nimetä winearts.drv.so tiedosto uudestaan komennolla

Koodia: [Valitse]
sudo mv /usr/lib/wine/winearts.drv.so /usr/lib/wine/winearts.drv.so.old

Itse tosin korjasin tuon ongelman päivittämällä winen ja winetoolsin uudempaan versioon.
-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa

Hulvokki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Re: Steamin asennus?
« Vastaus #7 : 09.01.07 - klo:18.05 »
Mulla taas tuottaa onkelmaa steamin käynnistys. Millä komennolla mä käynnistän steamin. Se on siellä oletuskansiossa eli home/.wine/programfiles/steam.
kiitos:)

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Steamin ja HL2:n asennus -ohjeet
« Vastaus #8 : 21.01.07 - klo:08.49 »
Mulla taas tuottaa onkelmaa steamin käynnistys. Millä komennolla mä käynnistän steamin. Se on siellä oletuskansiossa eli home/.wine/programfiles/steam.
kiitos:)


Jeps, eli menet kansioon /home/käyttäjänimi/.wine/drive_c/Program Files/Steam komennolla:

Koodia: [Valitse]
cd /home/kayttajanimi/.wine/drive_c/Program\ Files/Steam

Steam käynnistetään sitten:

Koodia: [Valitse]
wine Steam.exe

Minulla piti nimenomaan mennä ensin tuohon kansioon ja sitten komentaa tuo wine Steam.exe, muuten se lataus jumittaa siihen 26%

Voisinkin pistää tähän pienen asennusohjeen miten asensin steamin ja half-life 2:n. Jos tästä olisi jotain apua. Ohje on koottu täältä foorumin eri keskusteluista.

Steamin asennus:

1. Asenna wine ja winetools linkin ohjeiden mukaan:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3334.0
Ainoana erona muistaakseen ohjeeseen nähden oli se että asensin uusimman winetoolsin. Myös winekin on 0.9.28 versio.

2. Muista asentaa tahoma.ttf fontti ~/.wine/drive_c/windows/fonts kansioon.

3. Käynnistä winetools wt komennolla ja mene "Install tested software'en" ja asenna word97, muistaakseeni steam tarvitsi tätä ja se huomauttaa siitä asennuksen alussa jos sitä ei ole.

4. Etsi "Install tested software'sta" Games ja sieltä steam. Asenna steam. Itsellä se jumittui 99% jolloin suljin tämän asennuksen ja sen jälkeen se pääsi eteenpäin. :)

5. Kun sinun pitää kirjautua niin et pysty ehkä kirjoittamaan siihen kirjautumis kohtaan. Jos pystyt niin hyvä, mutta itse en pystynyt. Noh, kopioi oma tunnuksesi johonkin ja pastea se siihen käyttäjänimen kohtaan. Sen jälkeen paina tabia ja kirjoita myös salasanasi.

Näin ainakin itselläni tämä onnistui.


Half-life 2:n & Counter-Strike: Sourcen asennus:

1. Kun steam on käynnissä niin laitat vain half-life 2:n ja counter-strike: sourcen latautumaan.  Lataus kestää pitkään!!

2. Kun pelaat peliä niin säädä ensin asetukset kohdilleen (resoluutiot yms.).  Sen jälkeen vain pelaamaan! Alkuvideo ei toiminut itselläni jossa se sinitakkinen äijä puhui gordon freemanille, mutta kun video loppui niin johan kuva tuli! Alussa peli voi pätkiä ja tiltata. Käynnistä vain peli uudelleen jos se tilttaa ja sitten pelaamaan. Itselläni peli tilttasi alussa vain kerran.

3. Hyviä pelihetkiä.


Huom! Älä asennuksen aikana yritä asentaa sitä cd:ltä. Itse kokeilin josko se olisi asentunut cd:n kautta samalla kuin se lataa steamilla hl2:ta. Noh, kun käynnistin cd:ltä asennuksen niin steam sulkeutui.
Huom! Asenna se steamin kautta. Itselläni ei onnitunut kun yritin asentaa sitä cd:n kautta.
Huom! piilota steam painamalla x painiketta (sieltä oikeasta ylänurkasta). ÄLÄ PAINA  - painaketta piilottaaksesi steamia. Se vain sulkee steamin. Tämä ei ole tarkoitus vaan se on bugi.

Itsellä cs:s lataa para'aikaa. Eli kohta pääsen testaamaan myös cs sourcea :)

Vielä kun keksittäisiin keino jolloin steam käynnistyisi käynnistyksen yhteydessä.


EDIT: Jooh, ei näytä source toimivan. Half-life 2 kylläkin toimii ongelmitta, mutta source ei. Yritän käynnistää peliä niin se vain lataa vähän aikaa jossa lukee "Preparing to launch counter-strike source..." ja sen jälkeen sammuu eikä mitään tapahdu. Katsotaan jos se jossain vaiheessa saisi toimimaan.

Oletteko te saaneet half-life2:sta tai cs: sourcea toimimaan?
« Viimeksi muokattu: 21.01.07 - klo:18.57 kirjoittanut Matias^ »
-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa

ippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Steamin ja HL2:n asennus -ohjeet
« Vastaus #9 : 24.01.07 - klo:19.11 »


Half-life 2:n & Counter-Strike: Sourcen asennus:

1. Kun steam on käynnissä niin laitat vain half-life 2:n ja counter-strike: sourcen latautumaan.  Lataus kestää pitkään!!


Pitäs kyl asentaa ihan toimivasti DVDltä kun steam on aluksi päällä.
Toimi aikoinaan Suse 10.1llä ja oliko Wine 0.9.21llä
mutta kokeilemaan ei päästy kun ei ollu siin vaihees GF7900GSlle ajureita ja sen jälkee linux harrastus jäänyt sillä koneella vähemmälle.
eli linuxii on sorvattu tällä koneella aika aijoin ^^

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Steamin ja HL2:n asennus -ohjeet
« Vastaus #10 : 25.01.07 - klo:15.08 »


Half-life 2:n & Counter-Strike: Sourcen asennus:

1. Kun steam on käynnissä niin laitat vain half-life 2:n ja counter-strike: sourcen latautumaan.  Lataus kestää pitkään!!

Pitäs kyl asentaa DVDltä kun steam on aluksi päällä.
Toimi aikoinaan Suse 10.1llä ja oliko Wine 0.9.21llä
mutta kokeilemaan ei päästy kun ei ollu siin vaihees GF7900GSlle ajureita ja sen jälkee linux harrastus jäänyt sillä koneella vähemmälle.
eli linuxii on sorvattu tällä koneella aika aijoin ^^

Jooh.. Voi hyvin ollakin, mutta itselläni se ei onnistunut. Yritin kyllä, mutta se sulki steamin eikä se dvd lähtenyt asentamaan sitä peliä. Tosin tämä oli vain minulla. Eli voi kyllä hyvin ollakin että jollain se onnistuu.
-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: Steamin asennus?
« Vastaus #11 : 26.01.07 - klo:17.18 »
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Wine#Yleisi.C3.A4_ongelmia_ja_kysymyksi.C3.A4_ratkaisuineen Tuosta löytyy linkki, jossa neuvotaan, kuinka saada winefg:n ääni-välilehti pelaamaan.
Niin ja kerran oon saanu CS sorsan käyntiin. Oli vähän laginen kokemus, enkä päässy edes pelaamaan vaan jäin päävalikkoon. Ja kaikki palkit olivat pelin päällä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.07 - klo:17.20 kirjoittanut Stupido »

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Steamin asennus?
« Vastaus #12 : 05.02.07 - klo:18.47 »
Sainpahan vihdoin tuon cs: sourcen toimimaan linuxillakin! Cs: source pitää käynnistää vain roottina niin toimii. Pitäisi johonkin antaa oikeudet, mutta en ole vielä jaksanut perehtyä tuohon.

Huom! Jos jollain ei vieläkään fontit näy vaikka lisäsi ne sinne .winen fontti kansioon niin kannattaa kokeilla lisätä tahoma fontti myös  /usr/share/fonts/corefonts/ kansioon.
-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa