Itse olin aiemmin aktiivinen Ubuntun käyttäjä. Se mihin Ubuntussa nimenomaan kyllästyin oli se joukkopsykoosi jossa tää porukka on. Hirveä hurmos ja hehkutus päällä joka paikassa. Mitään muuta distroa ei voida ajatellakkaan, joka ikinen asia on tehty juuri parhaiten Bubuntussa jne.
niin, ihmiset näkee sitä mitä he haluavat nähdä. itse olen käyttänyt useampaa eri distroa (vuosia) ja kokeillut matkan varrella lukuisia muita, tostivasti. olen humannut, että tämän hetken distrotarjonnasta ubuntu on minulle sopivin. tietty sopivilla rilleillä tuo voi mahdollisesti vaikuttaa hurmokselta ja aiheuttaa vastareaktion.
Mulle on ihan sama mitä käyttöjärjestelmää ihmiset käyttää. Käyttäkää vaikka Vistaa, se ei ole minulta pois.
sinä et välitä, mutta silti rummutat opensusen puolesta ubuntufoorumilla. jepjep.
Se miksi olen täällä esittämässä vasta argumenttejä (tai flamettamassa kuten Janne sanoo), on juuri tuo älytön distrosokeus joka suurta osaa Ubuntun käyttäjistä vaivaa.
väitätkö, että esim. tämä tai edellinen viestisi ovat järkiperäistä ja rauhallista argumentointia? ehkäpä minä tosiaan olen väärässä väittäessäni sinun suhtautuvan asiaan hieman turhan tunnepitoisesti, mutta ainakaan tällä hetkellä minusta ei tunnu siltä.
Mikään muu distro ei osaa tehdä mitään hyvin, kaikki muut on hitaita, raskaita, tai tosi vaikeita käyttää paitsi ah niin ihanassa Ubuntussa jossa toimii kaikki, eikös niin?
kaikissa käyttämissäni järjestelmissä on omat ongelmansa, mutta minulle ubuntun ongelmat ovat käyttötarkoitustani silmälläpitäen vähiten häiritsevät. minulle ubuntu on varsin hyvä kompromissi ja jos löydän jotain vielä parempaa, niin vaihdan hyvin todennäköisesti siihen (sekä kotikoneella, palvelimella, että töissä).
Kumma juttu että jos se toimii niin vaivattomasti ja ongelmitta aloittelijasta asiantuntijaan, silti tämä foorumi on täynnä ihmisten kirjoituksia ongelmista joihin he ovat törmänneet.
jep, käyttäjämäärän kasvaessa ongelmatkin ilmaantuvat nopeammin, mikä on tietysti hyvä asia. toinen ongelmia aiheuttava tekijä on tietysti aloittelijat ja nähdäkseni uudet käyttäjät ovat varsin hyvä asia, kuten on sekin, että heillä on käytössään toimiva foorumi jolla he voivat keskustella ongelmista joihin ovat törmänneet ja jonka ohjeiden perusteella heillä on ehkä suurempi todennäköisyys ratkaista ongelmat.
enpä muista koskaan törmänneeni käyttöjärjestelmää koskevan foorumiin/palstaan/uutisryhmään jossa ei olisi käsitelty vastaan tulleita ongelmia. mutta tietysti opensuse-miehen mielestä tämä tarkoittaa järjestelmän olevan huono valtaosalle käyttäjistä. vai?
Distroja on pilvin pimein ja Ubuntu tai openSUSE ei taatusti ole paras joka asiassa. Jotenkin vain toivoisi vähän avarakatseisuutta tältä porukalta, ei sen enempää.
avarakatseisuutta on tietty käyttää opensusea?
Muut distrot ei ole paskoja sen takia että ne ei ole Bununtuja.
onko joku väittänyt niin jossain?
minulla on ainakin mielestäni varsin hyvät perustelut sille miksi en käytä debiania, susea, fedoraa, mandrivaa, gentoota, slackwarea, zenwalkia, archia tai vectoria. muut puolestaan tuntuvat olevan sen verran marginaalissa, että tuen jatkuvuuteen ei välttämättä voi aivan yhtä varmasti luottaa.
jollain muulla voi olla toisenlaiset perustelut ja se on ihan ok. pitäisikö minun siitä huolimatta käyttää jotain järjestelmää jonka en koe itselleni sopivan, vain jotta se ei olisi ubuntu? sekö olisi sitä avarakatseisuutta?
onnea vaan.
Kiitti sitä samaa.
eipä kestä ja kiitoksia vain sinullekin.