Kirjoittaja Aihe: Lexmark X1190  (Luettu 2208 kertaa)

s1xib

• Käyttäjä
    • Profiili
Lexmark X1190
« : 04.12.06 - klo:12.45 »
tar: CJLZ600LE-CUPS-1.0-1.TAR.gz: Toimintoa open ei voi suorittaa: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
tar: Virhe ei ole korjattavissa, poistutaan nyt
tar: Child returned status 2
tar: Viivästetty virhepoistuminen johtuu aikaisemmista virheistä

Voisiko joku osaava suomentaa tuon sanoman minulle?

mgronber

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Lexmark X1190
« Vastaus #1 : 04.12.06 - klo:17.40 »

Se on jo suomea mutta jos kaipaat sen tulkintaa niin sitten olisi hyvä nähdä komento jonka seurauksena tuo on tullut. Kristallipalloni väittää kuitenkin tässä vaiheessa että yritit purkaa tar.gz-pakettia joka ei ollut siinä hakemistossa missä annoit purkukomennon tai sitten kirjoitit paketin nimen väärin.

Komennolla ls näet nykyisen hakemiston tiedostot, komennolla pwd näet hakemistopolun jossa olet ja komennolla cd pystyt siirtymään hakemistojen välillä. Tabulaattorilla voi täydentää hakemistojen ja tiedostojen nimiä joten yleensä niitä ei tarvitse kirjoittaa kokonaan vaan pelkän alun kirjoittaminen riittää jonka jälkeen tabulaattori täydentää nimen loppuun.

Ilkka

• Vieras
Re: Lexmark X1190
« Vastaus #2 : 04.12.06 - klo:20.46 »
tar: CJLZ600LE-CUPS-1.0-1.TAR.gz: Toimintoa open ei voi suorittaa: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
tar: Virhe ei ole korjattavissa, poistutaan nyt
tar: Child returned status 2
tar: Viivästetty virhepoistuminen johtuu aikaisemmista virheistä

kokeileppas tuolla ohjeella   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3534.msg25401#msg25401
mulla on lexmark 1155 ja dapperissa toimi moitteettomasti nuilla ajureilla. edgyssä en ole vielä kokeillut.