Kirjoittaja Aihe: hiiren asennus  (Luettu 6231 kertaa)

vaikari

• Käyttäjä
    • Profiili
hiiren asennus
« : 28.10.05 - klo:17.25 »
Laptec optical mouse-usb liitäntä-firefox 1.07
toimimattomuudet:
-PIKKUNAPEILLA sivun eteen-ja taaksepäin siirrot ei toimi
-rullaus jämähtää ..yleensä silloin-tällöin
Auttaako - ja miten asennetaan ajuri CD:ltä jutut sisään-vai tarviiko CD:tä
Yritin hakua,mutta meni 'yli ammnunaksi';
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=345.0
(W-töötin puolella hiiren napit  toimii)

Kuinka yleensäottaen ajurit asennetaan CD:ltä>(muut vempeleet?)

JPK1990

• Vieras
Re: hiiren asennus
« Vastaus #1 : 29.10.05 - klo:01.01 »
jaa mulla on laser mx1000 siinä on hirveesti nappeja ja sivuttais rullaus mutta ne ovat "hyödyttömiä"
ois se kiva että noi eteen ja taakse napit toimis :)

JPK1990

• Vieras
« Vastaus #2 : 29.10.05 - klo:01.09 »
oho ne toimiikin, vain vähän väärin määrittein.
toimivat päänäppäiminä "vaaka-rulla" ei tee mitään.

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.05 - klo:18.34 »
Mullakin joskus jumittaa rullaus firefoxissa. en ole kauheasti asiaa miettinyt, muta nytpä tuli puheeksi..

juuso65

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.10.05 - klo:18.55 »

Kuinka yleensäottaen ajurit asennetaan CD:ltä>(muut vempeleet?)

onko siellä levyllä linux-ajurit ?

JPK1990

• Vieras
« Vastaus #5 : 29.10.05 - klo:18.57 »
Mullakin joskus jumittaa rullaus firefoxissa. en ole kauheasti asiaa miettinyt, muta nytpä tuli puheeksi..
sama juttu eipähän mulla ainakaan ole hirveästi häirinnyt. Kun kirjoitat osote riville about:config niin sieltä varmaan jotain saatöjä vois tehä 8) kait tai sitten ei

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.10.05 - klo:20.03 »
sama juttu eipähän mulla ainakaan ole hirveästi häirinnyt. Kun kirjoitat osote riville about:config niin sieltä varmaan jotain saatöjä vois tehä 8) kait tai sitten ei
Ei se muakaan sinänsä haittaa, kun en sillä koneella oikeastaan nettiä pahemmin selaile, eikä kauheasti kukaan muukaan. Enemmänkin niin että pikkusisko mesettää ja mä tutkailen eri työpöytäympäristöjä ym. :)

Oma koneeni on sitten peruskäyttöön.

peran

• Vieras
« Vastaus #7 : 30.10.05 - klo:01.57 »
Minä luulen ko:n ilmiön olevan FireFoxin ominaisuus paremminkin kuin hiiriajureiden bugi.
Olen nimittäin havainnut, että jumitus tapahtuu silloin kun hiirikursori on jonkin laatikon päällä. Sama ilmiö esiintyy myös Windows-versiossa.
Oletus toiminnasta: Kyseessä on laatikko jossa vierityspalkki-ominaisuus, ja FireFox-ottaa fokuksen ko. laatikkoon, jolloin käskyt ei tule sivuun, ja se näkyy vierittämisen jumiutumisena.

Ongelmaan olen käyttänyt ratkaisuna laittamalla hiiren kursorin sivun vasemmalle tai oikealle, jossa ei ole laatikoita, pystyn vierittämään sivua ilman vierityksen jumiutumista.  ;)

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.10.05 - klo:09.52 »
Minä luulen ko:n ilmiön olevan FireFoxin ominaisuus paremminkin kuin hiiriajureiden bugi.
Olen nimittäin havainnut, että jumitus tapahtuu silloin kun hiirikursori on jonkin laatikon päällä. Sama ilmiö esiintyy myös Windows-versiossa.
Oletus toiminnasta: Kyseessä on laatikko jossa vierityspalkki-ominaisuus, ja FireFox-ottaa fokuksen ko. laatikkoon, jolloin käskyt ei tule sivuun, ja se näkyy vierittämisen jumiutumisena.

Ongelmaan olen käyttänyt ratkaisuna laittamalla hiiren kursorin sivun vasemmalle tai oikealle, jossa ei ole laatikoita, pystyn vierittämään sivua ilman vierityksen jumiutumista.  ;)
Väärä johtopäätös,  sillä todellakin tällainen on minulle tuttua. Firefoxissa rullaus jumittaa yllättäen keskelle esim. Tämän foorumin keskustelusivua, ilman mitään syytä.

JPK1990

• Vieras
« Vastaus #9 : 30.10.05 - klo:12.45 »
mulla ei oo mitään sellaista akuuttia se vaan yleensä hiireen osuu joku objekti kuten äsken mainittiin

Marko

• Käyttäjä
  • Ubuntu 8.10
    • Profiili
    • MarkoKaartinen.net
« Vastaus #10 : 04.11.05 - klo:09.38 »
Minulla on kanssa tämä samainen mx1000 laser hiiri ja itsellänikin on silmään pistänyt kun rullaustoiminto bugittaa välillä firefoxissa ja saako ne kaikki napit toimimaan jotenkin ja onko sen hiiren mukana tulleiden ajureiden asentaminen mahdollista
« Viimeksi muokattu: 04.11.05 - klo:15.01 kirjoittanut Marko »
- Marko

JPK1990

• Vieras
« Vastaus #11 : 26.11.05 - klo:13.55 »
Minulla on kanssa tämä samainen mx1000 laser hiiri ja itsellänikin on silmään pistänyt kun rullaustoiminto bugittaa välillä firefoxissa ja saako ne kaikki napit toimimaan jotenkin ja onko sen hiiren mukana tulleiden ajureiden asentaminen mahdollista
hiiren mukana tulleiden ajureiden asentaminen ei ole mahdollista eikä kannatakkaan huonot ovat.

LittleLion

• Käyttäjä
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
« Vastaus #12 : 26.11.05 - klo:14.02 »
Laptec optical mouse-usb liitäntä-firefox 1.07
toimimattomuudet:
-PIKKUNAPEILLA sivun eteen-ja taaksepäin siirrot ei toimi
Ois hyödyllistä tietää mikä hiiri? Valmistaja? Malli?

jaa mulla on laser mx1000 siinä on hirveesti nappeja ja sivuttais rullaus mutta ne ovat "hyödyttömiä"
ois se kiva että noi eteen ja taakse napit toimis :)
Gentoon foorumilta löyty tolle hiirelle sopiva ohje: http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-246605-highlight-logitech+mx1000.html