Kirjoittaja Aihe: Pari kysymystä Firefoxista  (Luettu 2057 kertaa)

Valamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Pari kysymystä Firefoxista
« : 14.11.06 - klo:06.59 »
Olen niin malttamaton, että ajattelin kysäistä, että millä saa verkkohesarin näkymään. Asensin KPDF:n, mutta ei sillä näkynyt. Toinen juttu on, että kun suomi24.fi tarjoaa sitä Macromedia playeria, niin saako sen jotenkin hoidettua, kun asensin sen, meni koko
ubutu uusiksi. Vielä kolmaskin, jos sopii. Mikä Java se nyt kävisi, jos sitä tarvitsee?

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Re: Pari kysymystä Firefoxista
« Vastaus #1 : 14.11.06 - klo:08.47 »
Flash-sivu se näkyy olevan. Asenna Flash näin:
Komenna päätteessä.
sudo apt-get install flashplugin-nonfree
sudo update-flashplugin

Ylläolevasta saa flashin 7 version. Kehitys on vaan mennyt etiäpäin ettei kaikki sivut enää sitä käytä. Uudempaa on kuitenkin tulossa linuxille. Jos haluat koklata sen niin tässä ohje:

Paina tuosta: http://seveas.theplayboymansion.net/seveas/pool/dapper-seveas/custom/flashplugin-nonfree_9~beta1~seveas1_i386.deb
Asenna ja komenna
Koodia: [Valitse]
sudo update-flashpluginVoit joutua tekemään asennuksen kahteen kertaan jos käytät siinä gdebiä (ja syöttämään välissä sudo dpkg --configure -a) koska se ei hanskaa noiden riippuvuuksien asennusta vielä kunnolla.

Tämä on siis beta-vaiheessa oleva flash 9, toimii minulla  ::)
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Valamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Re: Pari kysymystä Firefoxista
« Vastaus #2 : 14.11.06 - klo:13.24 »
Kiitos Jussi39!

Toi onkin Kubuntun ohjelma KPDF, ei tainnut sen takia toimia, täytyy poistaa. Olisi varmaan helpointa aloittelijalle, että kokeilen sitä Easy Ubuntua.  Vaikka jossain kyllä luki, että sen kanssa olisi ollut jotain vaikeuksia.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Pari kysymystä Firefoxista
« Vastaus #3 : 14.11.06 - klo:14.36 »
Olisi varmaan helpointa aloittelijalle, että kokeilen sitä Easy Ubuntua.
EI! Siinä tulee vaan lisää vaikeuksia kun sellasia käyttää ;D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Re: Pari kysymystä Firefoxista
« Vastaus #4 : 14.11.06 - klo:14.51 »
Olen samaa mieltä Tuplanollan kanssa. Lue ohjeita niin pääset kyllä jyvälle tästä Ubuntusta. Ohjeet löytyvät tuosta ylempää. Lukemalla ja itse tekemällä pääsee jyvälle ja hetken kuluttua ymmärtää jotain ja hommat onnistuu.
 Sitten käy niin että kun ymmärrys kasvaa niin huomaa ymmärtävänsä hyvin vähän tästä kaikesta  ;D
« Viimeksi muokattu: 14.11.06 - klo:14.54 kirjoittanut Jussi39 »
alkaa se kokemus karttua tästäkin