Kirjoittaja Aihe: Äänet toimimaan (VIA 8237)  (Luettu 6426 kertaa)

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Äänet toimimaan (VIA 8237)
« Vastaus #20 : 01.11.05 - klo:11.30 »
Asiaan liittyvä huomautus:

Mulla on kannettavassa äänikorttina SISSI7012 (Alsa Mixerillä) ja kaikki voluumit säädetty täysille. Äänet kuuluu hyvin (mutta aika hiljaisina) kuulokeliitännästä ja jopa äänenvoimakkuuden säätö onnistuu suoraan pikanäppäimistä.
Ongelmana on vain, että koneen omista kaiuttimista ei tule pihaustakaan.

Että näinkin voi siis käydä.  :P

Mikko

Mikko Saarinen

JPK1990

  • Vieras
Re: Äänet toimimaan (VIA 8237)
« Vastaus #21 : 10.11.05 - klo:22.47 »
Lainaus
Käväsimpä tänään ostamassa tuommoisen Creative Sound Blaster Audigyn. Sillä äänet kuuluu erinomaisesti ja ei ole mitään moitittavaa. Hyvin toimii! Ubuntu!

Miten se asennetaan?
Vai onko ihan vaan että kontti auki , kortti sisään ja kone käyntiin...vai pitikö tehdä jotain koodi säätöjä?
eipä erikoisesti mitään pikku säädöt ääniasetuksissa ja se on siinä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.05 - klo:22.48 kirjoittanut JPK1990 »

mulvila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Re: Äänet toimimaan (VIA 8237)
« Vastaus #22 : 10.01.06 - klo:16.03 »
Mulla on kannettavassa äänikorttina SISSI7012 (Alsa Mixerillä) ja kaikki voluumit säädetty täysille. Äänet kuuluu hyvin (mutta aika hiljaisina) kuulokeliitännästä ja jopa äänenvoimakkuuden säätö onnistuu suoraan pikanäppäimistä.
Ongelmana on vain, että koneen omista kaiuttimista ei tule pihaustakaan.
Mikko

MInulla sama kortti  ja sama ongelma. Mikon viestin perusteella osasin sentään kokeilla  kuulokkeita ja sain niistä äänen ulos.

Jatkan edelleen tiedonhankintaa saadakseni ääntä koneen kaiuttimistakin. Kertokaa, jos törmäätteä johonkin ratkaisuun.

Koneeni on MS-1006 / MSI S250  ja olen kokeillut sekä Breezyä että Dabber Flight 1. Ostin sen kotimaisesta verkkokaupasta , koska oli myynnissä ilman käyttöjärjestelmää ja painaa alle kaksi kiloa (12 tuuman näyttö). Muuten olen saanut tarvitsemani ominaisuudet toimiaan.

Terv. Marko

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Äänet toimimaan (VIA 8237)
« Vastaus #23 : 11.01.06 - klo:21.52 »
Mulla on kannettavassa äänikorttina SISSI7012 (Alsa Mixerillä) ja kaikki voluumit säädetty täysille. Äänet kuuluu hyvin (mutta aika hiljaisina) kuulokeliitännästä ja jopa äänenvoimakkuuden säätö onnistuu suoraan pikanäppäimistä.
Ongelmana on vain, että koneen omista kaiuttimista ei tule pihaustakaan.
Mikko

MInulla sama kortti  ja sama ongelma. Mikon viestin perusteella osasin sentään kokeilla  kuulokkeita ja sain niistä äänen ulos.

Jatkan edelleen tiedonhankintaa saadakseni ääntä koneen kaiuttimistakin. Kertokaa, jos törmäätteä johonkin ratkaisuun.

Koneeni on MS-1006 / MSI S250  ja olen kokeillut sekä Breezyä että Dabber Flight 1. Ostin sen kotimaisesta verkkokaupasta , koska oli myynnissä ilman käyttöjärjestelmää ja painaa alle kaksi kiloa (12 tuuman näyttö). Muuten olen saanut tarvitsemani ominaisuudet toimiaan.

Terv. Marko

Sama kone, samat ongelmat.
Koneen kaiuttimien koostakin voi jo päätellä sen verran, että jos noista jotain ääntä ulos saisi, niin tuskin kovin kauas kuuluisi kuitenkaan...

Mikko

Mikko Saarinen