Kirjoittaja Aihe: MP3 soittimen toimimattomuus  (Luettu 3432 kertaa)

juhakki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
MP3 soittimen toimimattomuus
« : 22.10.05 - klo:11.34 »
Takana on nyt n.3 päivää linux ubuntu 5.04. Yritin asentaa eri multimediasoittimia, mutta kaikki tekevät samalla lailla (Xine, MPlayer ja XMMS), eli toimivat kunnes yrittää avata jonkun tiedoston. Tässä vaiheessa ohjelma kaatuu ja sen saa suljettua vain Järjestelmän valvonnan kautta. Olen asentanut multimedia kodekit ohjeitten mukaan. Kahta siinä listassa olevaa kodekkia se ei löydä, vaikka olen päivittänyt ohjelmavarastot, eli korvannut ne tietyt rivit siitä filestä. Nämä kaksi puuttuvat kodekkia ovat w32codecs ja gstreamer0.8-lame. Voisiko kyse olla näistä kodekeista?

edit: vai voisiko kyse olla laitetason ongelmasta. Koneeni FujitsuSiemeneste paketti kone, jossa integroitu äänipiiri
« Viimeksi muokattu: 22.10.05 - klo:12.24 kirjoittanut juhakki »

SlugO

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: MP3 soittimen toimimattomuus
« Vastaus #1 : 22.10.05 - klo:20.35 »
Voisit ehkä koittaa vaihtaa äänen ulostulon käyttämään ALSAa, toimii selvästi paremmin kuin ESD.
Järjestelmä -> Asetukset -> Multimediajärjestelmien valitsimet

Mitä itse soittimiin tulee niin kokemukseni mukaan Xine:n moottori toimii paremmin ja sitä kannattaa
käyttää esimerkiksi amaroK:issa.

JPK1990

  • Vieras
Re: MP3 soittimen toimimattomuus
« Vastaus #2 : 22.10.05 - klo:21.00 »
tota multimediavalitsin juttua en ymmärrä on niinkuin oletus lähde ja kohde. mitkä ois hyvät silleen että kaikki trimmaa samaan aikaan esim skype ja musiikki soitin samaan aikaan skype rupee ruikuuttaa tai musasoitin ja flash-plugin mut sillon ei ollu tuo oletus kohde alsa mut ny on
vaikkuttaako mitenkään se että olen tehnyt epävirallisen suomenkielisen ubuntuguiden mukaan toin äänet toimimaan gnomessa niin ja äänikortti on soundblaster16 ensoniq:n piirillä
mikshän ne ei tee näitä äänijuttuja kunnolla toimii jo etukäteen?

JPK1990

  • Vieras
Re: MP3 soittimen toimimattomuus
« Vastaus #3 : 22.10.05 - klo:21.34 »
ahaa siinä multimediavalitsinjutussa oli kuvauksena: säädä gstreemerin oletusarvoja no mitenkäs sitten säädetään muuten jos haluaa kuunnella musaa samaan aikaan kun skypettää?