Kirjoittaja Aihe: Firefox + mplayer + plugin + opera + flash  (Luettu 2344 kertaa)

osuus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Firefox + mplayer + plugin + opera + flash
« : 28.10.06 - klo:21.10 »
Uusin 6.10 käytössä. Muuten toimii mainiosti paitsi että firefox:lla ei saa näkymään mitään videotiedostoja vaikka kaikki pluginit on asennettu? Mplayer-plugin ei toimi vissiin uusimmassa firefoxissa? Toinen ongelma on  että opera menee juntturaan kun asensin tuon 9beta flash-plugin:in siihen? Firefox:lla se toimii moitteettomasti. Voisikohan asioille tehdä jotain??
Kaikki on mahdollista jos vaan jaksaa yrittää..

immoT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 435
    • Profiili
Re: Firefox + mplayer + plugin + opera + flash
« Vastaus #1 : 28.10.06 - klo:23.03 »
Kaffeine-mozilla ja libxine-extracodecs toimii yleensä, myös gnomen kanssa
Flash player on nyt beta versio, virallinen ehkä paremmin toimiva tulee joskus
« Viimeksi muokattu: 28.10.06 - klo:23.06 kirjoittanut immoT »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox + mplayer + plugin + opera + flash
« Vastaus #2 : 28.10.06 - klo:23.17 »
Kaffeine-mozilla ja libxine-extracodecs toimii yleensä, myös gnomen kanssa
Flash player on nyt beta versio, virallinen ehkä paremmin toimiva tulee joskus

itse käyttäisin kyllä huomattavasti mielummin totem-gstreameria ja sen firefox pluginia, kuin kävisin asentamaan KDE-kamaa vain nettivideoiden vuoksi (tai mplayeriakaan sen puoleen).

kyllä tuon mplayer-plugininkin pitäisi toimia uuden firefoxin kanssa, mutta uusi flash ei vielä toimi operan kanssa.
Janne

shukle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Re: Firefox + mplayer + plugin + opera + flash
« Vastaus #3 : 29.10.06 - klo:10.28 »
suosittelen vlc:tä ja vlc pluginia. Ainakaan minulla totm ei pysty näyttämänjuui mitään videoita (ainoastaan wmv tuntuu toimivan), mutta vlc näyttää kaiken mikä vastaan tulee.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox + mplayer + plugin + opera + flash
« Vastaus #4 : 29.10.06 - klo:10.39 »
suosittelen vlc:tä ja vlc pluginia. Ainakaan minulla totm ei pysty näyttämänjuui mitään videoita (ainoastaan wmv tuntuu toimivan), mutta vlc näyttää kaiken mikä vastaan tulee.

toki kannattaa kokeilla mikä toimii itsellään hyvin. edgyssä totem plugin toimii varsin mallikkaasti ainakin itselläni ja soittaa kaiken mitä xine ja mplayerkin, mutta plugin toimii paremmin kuin kummallakaan noista. tosin edgyyn päivityksen ja koodekkien asentamisen jälkeen minun oli jostain syystä poistettava (ja uudelleengeneroitava) gstreamerin konffit, jotta uudemmat wmv:t lähtivät pyörimään.
Janne