Kirjoittaja Aihe: ubuntu-windows verkko  (Luettu 2623 kertaa)

Napsteri

• Käyttäjä
    • Profiili
ubuntu-windows verkko
« : 28.10.06 - klo:17.09 »
Terve!

Asensin tänään ubuntun version 6.10. Sain raja-anturan ohjeiden: http://www.raja-antura.org/index.php?option=com_content&task=view&id=7159&Itemid=10 avulla netin toimimaan ubuntuun, siis siten että se kulkee windows-koneen kautta, kuten noissa ohjeissa. Kuitenkin kun käynnistän ubuntun uudelleen, asetukset katoavat ja ne pitää laittaa uudelleen. Miten saan ne pysymään, pitääkö ne tallettaa johonkin tiedostoon tai tehdä joku skripti joka ajetaan käynnistyksen yhteydessä?

Toinen ongelma on samba. Miten pääsen ubuntusta tutkailemaan windowsin tiedostoja? Olen yrittänyt näiden ohjeiden avulla: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_dapper_fi#Samba_Serveri
ubuntun työpöydälle on ilmestynyt kuvake, jossa on nimenä windows xp:n nimi. Kun sitä klikkaa, tulee vaan ilmoitus:
"kansion sisällön näyttäminen ei onnistunut"
Windowsista on jaettuna mp3set kansio..
Onko tähän olemassa selkeämpää ohjetta?

isvard

• Vieras
Re: ubuntu-windows verkko
« Vastaus #1 : 28.10.06 - klo:22.23 »
Jeps, mulla aikas tasan sama ongelma, ubuntussa windows verkko näky ja sentakaa työryhmä mshome mutta sitten tulikin ilmotus että ei voi näyttää, siainti ei ole kansio, perskele olen pistänyt jakoon suurinpiirtein kaikki kansiot joita xp'n d asemalta löyty, kerran sain kaiken pelaamaan molempiin suuntiin mutta sitten menin aamusti nukkuun ja sammutin masiinat ja taas alkaa sama leikki. Ilmeisesti 6.06 opit ei enään pädekään ja toi kotiverkon rakentaminen olikin suurinpiirtein ainoo asia jonka osasin, hiukan tympäisee.

isvard

• Vieras
Re: ubuntu-windows verkko
« Vastaus #2 : 28.10.06 - klo:23.10 »
Jeps, mulla aikas tasan sama ongelma, ubuntussa windows verkko näky ja sentakaa työryhmä mshome mutta sitten tulikin ilmotus että ei voi näyttää, siainti ei ole kansio, perskele olen pistänyt jakoon suurinpiirtein kaikki kansiot joita xp'n d asemalta löyty, kerran sain kaiken pelaamaan molempiin suuntiin mutta sitten menin aamusti nukkuun ja sammutin masiinat ja taas alkaa sama leikki. Ilmeisesti 6.06 opit ei enään pädekään ja toi kotiverkon rakentaminen olikin suurinpiirtein ainoo asia jonka osasin, hiukan tympäisee.
Noniin, ainakin toistaseks oma ongelmani ratkes taas pelkällä tuurilla, ilmeisesti olin liian hätänen tai jotain mutta aina kun herja tuli niin klikkasin sen kiinni ja jossain vaiheessa ilmestykin yrms-xp kuvake totutulle paikalleen, siitä sitten hiirellä kiinni ja raahasin työpöydälle jossa se nököttää uudelleen käynnistyksenjälkeenkin. Sen olen ollut huomaavinani että muutenkin kone hidastu hieman mutta katellaan nyt ennenkuin palataan vanhaan ja vakaaseen dapperiin.