Kirjoittaja Aihe: Edgyn asennus jumittui 57%:n  (Luettu 1872 kertaa)

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Edgyn asennus jumittui 57%:n
« : 27.10.06 - klo:15.57 »
Eli latasin eilen Edgyn Desktop CD:n (x86) ja tarkastin md5sum:n, poltin levyn ja tarkastin levyn aloitusvalikon tarkastustoiminnolla läppärissä. Kaikki vaiheet menivät ns. "putkeen". Kuitenkin nyt itse asennus jumittui 57%:n, hiiri liikkuu kyllä eli koko järjestelmä ei jumittanut.

Itse läppäri on HP:n DV2007EA, jossa Turion64 X2 & Giga muistia ym. Olenkin odotellut Edgyn valmistumista kuin kuuta nousevaa, koska päätin ostaessani että asennan läppäriin ubuntun vasta kun Edgy on valmis. No nyt tässä pientä ihmistä alkaa ihmetyttämään, että onko tämä uusi asennus systeemi todellakin näin susi? Dapperin aikanahan vastaavanlaisia ongelmia taisi esiintyä, mutta oletin että niistäkin päästiin jo siinä 6.06.1 versiossa. No en kuitenkaan tarkoita syyttävällä sormella osoitella kuin korkeintaan peiliin.

Mitä tekisitte tässävaiheessa? Keskeyttäisittekö koko asennusprosessin väkivoimin ja imuroisitte sen Alternate CD:n jolla homma kotiin?
Linux: Be root
Windows: Reboot

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Edgyn asennus jumittui 57%:n
« Vastaus #1 : 27.10.06 - klo:17.31 »
Kokeile Alternatea. :)
alias vililikku

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Edgyn asennus jumittui 57%:n
« Vastaus #2 : 27.10.06 - klo:19.10 »
Jep, laitoinkin imuroimaan jo aloitusviestiäni naputtaessa. Lähinnä oli pelko puserossa että kuinka koneen käy kun asennus jäi kesken, mutta eihän siinä kuinkaan kun grub taitaakin asentua viimeksi, eikä täten ollut puolinaisena sotkemassa käynnistysstä. Tavoite toki päästä läppärissäkin jossainvaiheessa "linux only" aikakauteen kuten pöytäkone jo on, mutta askel kerrallaan kunhan saa systeemit toimimaan :)
Linux: Be root
Windows: Reboot

Jotte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Edgyn asennus jumittui 57%:n
« Vastaus #3 : 28.10.06 - klo:18.38 »
Minulla on myös ongelmia HP Pavillion dv6000 kanssa, jossa on niin ikään AMD Turion 64 x 2. Olen yrittänyt asentaa 32 -bittistä koneelleni siinä onnistumatta. CD:ltä Ubuntu toimii mainioisti, mutta kiintolevylle asennuksen jälkeen käynnistys jumiutuu ilmeisesti siihen vaiheeseen, kun X:n pitäisi käynnistyä.
Pitänee kokeilla alternatea, mutta mitä siinä pitäisi sitten tehdä, jotta tällaista ongelmaa ei tulisi?

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Edgyn asennus jumittui 57%:n
« Vastaus #4 : 28.10.06 - klo:20.49 »
En tuosta DV6000 mallista muista tarkkoja speksejä, mutta muistaakseni DV2007EA malliin ei kovin suurensuuria eroja ollut (tosin ero se on pienikin, joskus jopa ratkaiseva). Itselläni kuitenkin asennus toimi Alternate CD:ltä, joten päätin nyt mainita sen täälläkin kun tuli jo asennuksesta avauduttua tämän threadin aloituksen muodossa. :)
Linux: Be root
Windows: Reboot