Kirjoittaja Aihe: Muistikortit näkymään?  (Luettu 2666 kertaa)

Asterix68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Muistikortit näkymään?
« : 31.10.06 - klo:17.01 »
Eli mulla on tämmöinen Fujitsu Siemens Scaleo pöytäkone jonka etupaneelissa on paikat erilaisille muistikorteille.
Mutta miten minä saan nämä muistikortit näkymään Ubuntussa? Ei tapahtua mitään kun laitan kortin paikalleen.

Onko tästä mitään infoa?

Koodia: [Valitse]
tapani@tapani:~$ mount
/dev/sda1 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro)
proc on /proc type proc (rw)
/sys on /sys type sysfs (rw)
varrun on /var/run type tmpfs (rw)
varlock on /var/lock type tmpfs (rw)
procbususb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
devshm on /dev/shm type tmpfs (rw)
lrm on /lib/modules/2.6.15-27-386/volatile type tmpfs (rw)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #1 : 31.10.06 - klo:19.31 »
Eli mulla on tämmöinen Fujitsu Siemens Scaleo pöytäkone jonka etupaneelissa on paikat erilaisille muistikorteille.
Mutta miten minä saan nämä muistikortit näkymään Ubuntussa?

Minulla on vastaavat muistipaikat HP: nc6120-läppärissä. Niitä ei saa toimimaan; hanki joku halpa Haman 9in1-lukija usb-väylään, se toimii heittämällä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #2 : 01.11.06 - klo:09.09 »
Minulla on myös Scaleo pöytäkone, jossa on ilmeisesti samainen kortinlukija ja se toimii todella hyvin! Voin tänään myöhemmin kertoa oikean mount käskyn niin sen pitäisi alkaa toimimaan.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #3 : 01.11.06 - klo:15.01 »
Kas, eipä minulla fstabissa mitään erityistä ollut. Seuraavaa riviä voisit kuitenkin kokeilla.

/dev/fd0        /media/floppy0  auto    rw,user,noauto  0       0

Asterix68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #4 : 01.11.06 - klo:18.48 »
Joo no nyt ilmeisesti tapahtui jotain edistystä, mutta vielä tulee virheilmoitus:




Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #5 : 01.11.06 - klo:19.27 »
Joo no nyt ilmeisesti tapahtui jotain edistystä, mutta vielä tulee virheilmoitus:

/dev/fd0 on floppy = korppu; siitä ei kai ollut kysymys? Ei minullakaan läppärissä ole; ei kai missään moderneissa läppäreissä?

Olen edelleen sitä mieltä, että muistikortinlukija ei toimi; toivottavasti olen väärässä. Se ei näet ole missään standardi-usb-väylässä, vaan joku onneton integroitu piiri emolevyllä, jolle ei ole ajuria eli modulia.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #6 : 02.11.06 - klo:16.34 »
Täällä taas kun laittaa kortin reikään niin näyttäis että mitään ei tapahdu,mutta kun klikkaa sitä aseman kuvakettta, niin jopas jotakin....sehän mounttautuu ihan kuin itsestään.

Ennen vaan Dapperissa ja Edgy-betassakin kun laittoi kortin reikään niin aukesi automaattisesti nautilus ja näytti kortin sisällön.

Nyt virallisessa Edgyssä (asennettu CD:ltä uudestaan) ei vaan avaudu suoraan nautilukseen.


LinuxMan

  • Vieras
Re: Muistikortit näkymään?
« Vastaus #7 : 02.11.06 - klo:17.51 »
Minulla, kun iskee muistikortin lukijaan niin tulee ilmoitus, että valokuva muistikortti havaittu. Tässä tapauksessa se on digikameran muistari, mutta kortinlukija toimii silti hyvin. Floppy kylläkin tarkoittaa levykeasemaa, mutta mielestäni tässä tapauksessa se mounttaa sen lukijan. Tiedä tästä nyt sitten.