Kirjoittaja Aihe: Uutta reitintä hankkimassa  (Luettu 1786 kertaa)

marsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Uutta reitintä hankkimassa
« : 01.05.07 - klo:17.37 »

Nykyinen reititin D-link 604 jossa nat-palomuuri on tulossa tiensä päähän.Tarkoituksena olisi hankkia jokin vastaavanlainen laite jakamaan nettiyhteys kaapelimodeemilta 3:lle pöytäkoneelle joissa käyttiksinä winxp ja ubuntu.Tulostinpalvelin olisi tarpeellinen ominaisuus kaiken, mutta omakohtaisten kokemusten perusteella haluaisin d-linkin sijasta jonkin muun valmistajan laitteen joka olisi helppokäyttöinen.
Vinkkejä hyvistä reitittimistä otetaan vastaan

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Uutta reitintä hankkimassa
« Vastaus #1 : 03.05.07 - klo:21.33 »
Tulostinpalvelimesta en tiedä, mutta tarkoittanet ADSL-reititintä... Uudet halpisreitittimet toimivat käsittääkseni kaikki paremmin kuin vanhat. Ongelmana vanhoissa retitittimissä oli välimuistin määrä, joka loppuessaan jumitti boxin ja tokeentui vasta uudelleenkäynnistyksellä.

Itsellä Telewell EA-510 ollut käytössä puoli vuotta ja muutaman kerran on yhteys katkennut.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Uutta reitintä hankkimassa
« Vastaus #2 : 03.05.07 - klo:22.13 »
Nykyinen reititin D-link 604 jossa nat-palomuuri on tulossa tiensä päähän.Tarkoituksena olisi hankkia jokin vastaavanlainen laite jakamaan nettiyhteys kaapelimodeemilta 3:lle pöytäkoneelle joissa käyttiksinä winxp ja ubuntu.Tulostinpalvelin olisi tarpeellinen ominaisuus kaiken, mutta omakohtaisten kokemusten perusteella haluaisin d-linkin sijasta jonkin muun valmistajan laitteen joka olisi helppokäyttöinen.

itse katselin noita jokin aika sitten ja lopulta pädyin valitsemaan linksysin (linuxpurkin), zyxelin ja buffalon (linuxpurkin) väliltä. päädyin itse buffaloon, mutta kriteerinäni ei ollut tulostuspalvelin ja sitä ei omassa purkissani ole ollenkaan. linksysillä ja zyxelillä niitä muistaakseni oli ja niistäkin minulla on molemmista merkkeinä hyviä kokemuksia.
Janne

marsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Uutta reitintä hankkimassa
« Vastaus #3 : 09.05.07 - klo:18.31 »
Kiitos vinkeistä.Soitin mikromajaan ja suosittelivat reitittimeksi Buffaloa (Airstation WHR-G54S).Käyttöönotto oli helppoa ja kaikki lähti toimimaan ensi yrittämällä.