Kirjoittaja Aihe: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu  (Luettu 4391 kertaa)

jazzzman332

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« : 23.10.06 - klo:23.57 »
Menin hieman sähläämään Automatixin kanssa ja se poisti jotain tärkeitä tiedostoja, sikä tavalla että Ubuntu pitäisi asentaa uudestaan...

Itselläni ei Ubunutun asennuslevyä ole, joten se olisi haettava Ubuntun sivulta.

Olen huomannut myös Kubuntun, joka käyttää KDE:ä. Olen kuullut, että KDE olisi Gnomeen verrattuna helppokäyttöisempi. (ja tyylikkäämän näköinen ;D)

Mitä mieltä itse olette: Kumpi on parempi; Ubuntu vai Kubuntu??

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #1 : 24.10.06 - klo:00.47 »
Mitä mieltä itse olette: Kumpi on parempi; Ubuntu vai Kubuntu??

Kubuntu. Yleisohje kuitenkin on että sekä Gnomea että KDE:tä kannattaa kokeilla molempia ja sitten valita kumpi on itselle mieluisempi.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #2 : 24.10.06 - klo:06.07 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=332.0 Itse vaihdoin just Kubuntuun. Jos haluaa hallita työpöydän ulkoasua helpommin, sitten tämä on parempi vaihtoehto. Muuten molemmissa on puolensa. Jotkut jutut toimii paremmin tässä, jotain kaipaan Gnomesta.
« Viimeksi muokattu: 24.10.06 - klo:06.09 kirjoittanut Osku »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #3 : 24.10.06 - klo:18.38 »
Olen huomannut myös Kubuntun, joka käyttää KDE:ä. Olen kuullut, että KDE olisi Gnomeen verrattuna helppokäyttöisempi. (ja tyylikkäämän näköinen ;D)

mielipideasioita, itse pidäne enemmän Gnomesta mutta täällä on toki paljon innokkaita KDE:n käyttäjiäkin. aiheesta on oma ketjunsa tuolla yleisten kesksutelujen puolella.

Mitä mieltä itse olette: Kumpi on parempi; Ubuntu vai Kubuntu??

ubuntun ja kubuntu ovat käytännössä sama järjestelmä lukuunottamatta oletuksena asenettua työpöytää ja sovelluksia. jos noista on silti valittava, niin kai minä ubuntun ottaisin jo aiemmin kertomastani syystä.
Janne

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #4 : 25.10.06 - klo:08.17 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=332.0 Itse vaihdoin just Kubuntuun. Jos haluaa hallita työpöydän ulkoasua helpommin, sitten tämä on parempi vaihtoehto. Muuten molemmissa on puolensa. Jotkut jutut toimii paremmin tässä, jotain kaipaan Gnomesta.

Itse vaihdoin myös puolisen vuotta sitten Gnome -> KDE. Ainut mikä mielestäni on parempi Gnomessa on paketinhallinan GUI ohjelma eli Synaptic vs Adept.


hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #5 : 26.10.06 - klo:00.16 »
En todellakaan tiedä  ;D Oma historiani: ubuntu - kubuntu - xubuntu - (edubuntu + muita distroja) - ubuntu. Yleisesti ottaen gnome vaikuttaa vakaammalta, KDE, noh, "tyylikkäämmältä" ja xfce jotenkin hienon pelkistetyltä ja "näppärältä".

Mahtis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
  • Kekeke
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #6 : 26.10.06 - klo:07.24 »
Minäkin ennen käytin KDE:tä mutta sitten siirryin Gnomeen kun miellytti mua enemmän ja tuntui mukavammalta :)
- Ubuntu 6.06 Dapper - AMD Athlon 64 3500+ - Geforce 6600GT(Pci-E) - PCPartner RS480AK9-A58S Socket 939 -

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #7 : 26.10.06 - klo:21.49 »
Kubuntu Edgy on huonommin suomennettu kuin Ubuntu. Edes kaikkia perusvalikoita ei o suomennettu. 'system settings, ' ja siellä sitten joka toinen sana suomea, joka toinen amerikkaa.

Ainut mikä mielestäni on parempi Gnomessa on paketinhallinan GUI ohjelma eli Synaptic vs Adept.
Mikä estää käyttämästä sitä KDEssä? :)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:22.00 kirjoittanut Osku »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #8 : 30.10.06 - klo:18.33 »
Itse tuen Ubuntua. Kubuntua olen itse asiassa käyttäny vain Live-CD:n kautta, eikä sen ulkoasu (ainakaan siinä oleva deafult) kovinkaan paljon miellyttänyt. Lisäksi se toi mieleeni liikaa Windowsin. ;) Mutta jokainen tykkää siitä mistä tykkää ja molemmissa on omat puolensa.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Kumpi on parempi, Ubuntu vai Kubuntu
« Vastaus #9 : 31.10.06 - klo:04.27 »
Kubuntu Edgy on huonommin suomennettu kuin Ubuntu. Edes kaikkia perusvalikoita ei o suomennettu. 'system settings, ' ja siellä sitten joka toinen sana suomea, joka toinen amerikkaa.
Systemsettings on virallisesti KDE:hen mitenkään kuulumaton, joten sitä ei olla suomennettu suomennosryhmän toimesta. Monet kääntäjät myös kammoksuvat Rosettaa, joka saattaa olla osasyynä noiden kääntämättömyyteen.