Kirjoittaja Aihe: En saa näytön asetuksia kuntoon  (Luettu 1866 kertaa)

Mellian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
En saa näytön asetuksia kuntoon
« : 02.09.07 - klo:20.27 »
Minulla on NVIDIA GF 7800GS 256MT AGP-ohjain ja näyttönä on Sony Trinitron Multiscan 520GS. Olen asentanut kaikki paketit ja compiz, beryl toimivat, mutta en saa näytön resoluutiota enkä virkistystaajuuksia kuhdilleen millään. Olen yrittänyt confata niitä: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg, avulla mutta en saa millään virkistystaajuuksia oikeiksi. Win XP:ssä käytän 1280x1024 85Hz, mutta Ubuntun puolella paras mitä saan laitettua on: 1024x768 51-68Hz ja 1280x1024 50-56Hz! mitä ihmettä? Noin puoli vuotta sitten kun kokeilin ubuntua(6.10) ja x oli vielä melko aluillaan sain resoluutiot ja Hz kohdilleen , mut nyt ei tuu mitään tän 7.04 kanssa.

Mitähän nyt teen väärin ja mistä kiikastaa et en saa asetuksia kuntoon? Onko mitään muita keinoja joilla voisin koittaa saada ubuntun toimimaan 1280x1024 85Hz asetuksilla? On meinaan tylyä katseltavaa näillä säädöillä  :-[

Kiitokset etukäteen kaikista ehdotuksista ja nauvoista.
« Viimeksi muokattu: 02.09.07 - klo:22.38 kirjoittanut Mellian »

Mellian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: En saa näytön asetuksia kuntoon
« Vastaus #1 : 03.09.07 - klo:00.09 »
Hehe, jaahas. Poistin tossa berylin kaikkine osineen ja johan meni resoluution virkistystaajuuksineen kohdilleen niin että hujahti. Muutenkin aiheutti beryl paljon ongelmia; kun avasi päätteen niin aukesi aina pelkkä valkoinen ruutu jossa ei näkynyt mitään, kun meni järjestelmä/ylläpitoon ja synaptic tai johonkin muualle, ruutu himmeni ja jumittui siihen aina.

Taitanee siis olla et kanattaa käyttää vain jompaa kumpaa ja poistaa se mitä ei käytä, vai? Tai sit oli vain jokin muu solmussa...

Mellian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: En saa näytön asetuksia kuntoon
« Vastaus #2 : 03.09.07 - klo:19.21 »
Dodiin, näyttääpi tekevän ihan samaa kun aktivoin Compizin tehosteet päälle  :(