Kirjoittaja Aihe: epson dx4850  (Luettu 2588 kertaa)

kossu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
epson dx4850
« : 08.10.06 - klo:11.03 »
Asensin lauantaina ubuntun koneeseeni ja muuten vaikuttaa kaikki toimivan mutta ei tuo epsonin monitoimitulostin.Mikähän mahtaa olla syynä että tulostuksessa menee värit sekaisin sillä tavalla että ne tulevat paperille eri korkeuksille eli esimerkiksi jos pitäisi tulostaa punaista ja keltaista päällekkäin tapahtuu niin että keltainen tulee noin 5mm ylemmäksi kuin punainen väri.
Toivottavasti joku ymmärtää sepustuksesta ongelman ja pystyy minua auttamaan.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: epson dx4850
« Vastaus #1 : 13.10.06 - klo:20.46 »
Asensin lauantaina ubuntun koneeseeni ja muuten vaikuttaa kaikki toimivan mutta ei tuo epsonin monitoimitulostin.Mikähän mahtaa olla syynä että tulostuksessa menee värit sekaisin sillä tavalla että ne tulevat paperille eri korkeuksille eli esimerkiksi jos pitäisi tulostaa punaista ja keltaista päällekkäin tapahtuu niin että keltainen tulee noin 5mm ylemmäksi kuin punainen väri.
Toivottavasti joku ymmärtää sepustuksesta ongelman ja pystyy minua auttamaan.

Koititko hakua foorumilta? Muistaakseni tuosta samaisesta tulostimesta käytiin joskus keskustelua.
Ja http://www.linuxprinting.org auttaa yleensä näissä.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

kossu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: epson dx4850
« Vastaus #2 : 14.10.06 - klo:10.46 »
Hakua olen yrittänyt ja sillä ei löytynyt vastausta ongelmaani,linuxprintinginkin selasin ja siellä suositeltiin käytettäväksi dx4800 ajuria mutta juuri sillä tuo ongelma esiintyy.
Nyt vaihdoin ajuriksi stylus color 760 ja sillä tuntuu muutoin toimivan mutta värit ovat melko haaleat.Tuo haaleus ei juurikaan haittaa ja säästyyhän siinä mustettakin  :)
Mutta jos jollain on vinkkiä millä laite toimii juuri niinkuin pitääkin niin vinkit on tervetulleita.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: epson dx4850
« Vastaus #3 : 15.10.06 - klo:15.59 »
Hakua olen yrittänyt ja sillä ei löytynyt vastausta ongelmaani,linuxprintinginkin selasin ja siellä suositeltiin käytettäväksi dx4800 ajuria mutta juuri sillä tuo ongelma esiintyy.
Nyt vaihdoin ajuriksi stylus color 760 ja sillä tuntuu muutoin toimivan mutta värit ovat melko haaleat.Tuo haaleus ei juurikaan haittaa ja säästyyhän siinä mustettakin  :)
Mutta jos jollain on vinkkiä millä laite toimii juuri niinkuin pitääkin niin vinkit on tervetulleita.

Näköjään hakua käyttämällä löysin että veljelläni on tuo sama tulostin (muistaakseni Breezyn kanssa sitä ei oikein saanut toimiin, mutta dapperilla se tais toimia)
Tässä nyt ainakin juttua skannauksesta: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4704.0

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle