Kirjoittaja Aihe: Näytönsäästäjä ei toimi  (Luettu 3599 kertaa)

JjZz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Näytönsäästäjä ei toimi
« : 12.10.06 - klo:18.53 »
Vasta asentamani uudenkarhean ubuntu 6.06:n näytönsäästäjät toimivat aluksi pc:ssäni kiltisti, mutta nyt näytönsäästäjänä on vain musta ruutu riippumatta siitä, minkä näytönsäästäjän valitsen. En tiedä tehneeni mitään erikoista sillä välin, kun säästäjä lakkasi toimimasta. Google Earthin asensin, siinä kaikki.
« Viimeksi muokattu: 12.10.06 - klo:19.35 kirjoittanut JjZz »

labbis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #1 : 03.02.07 - klo:17.20 »
...näytönsäästäjänä on vain musta ruutu...

Itselläni esiintyy sama ongelma aina näytönohjaimen (NVidia) ajurien asennuksen jälkeen.


anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #2 : 10.03.08 - klo:16.06 »
Itselläni on juuri samanlainen ongelma, enkä tiedä että mistä johtuu kyseinen...  :(

prosessori

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #3 : 20.11.09 - klo:20.15 »
Ongelma on minulla ja monella muulla 9.10 version käyttäjällä edelleen (20.11.09) olemassa. Matrix-näytönsäästäjä olisi niin hieno, mutta ei pelitä

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16298
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #4 : 23.11.09 - klo:23.49 »
xmatrix vai glmatrix? Entä jos käynnistät päätteestä?

Ahvenakala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #5 : 30.11.09 - klo:14.00 »
GL-näytönsäästäjät lähti toimimaan kun palasin Ubuntu 9.04:ään. Kokeilkaa ilman Xorg.conf:ia (9.10:ssä siis!)? Minulla oli yksi xorg.conf jossa kovasti kaikkea säätöä päällä ja sitä ei kannattanut laittaa tähän 9.04:ään, lähti saman tien GL-säästäjät. Ilman Xorg.conf:ia ei kylläkään 9.10 pelittänyt minulla hyvin.

Minulla on Ati Radeon 9000, vähän hankala kaveri tämän Linuxin kanssa ilmeisesti.

Aivan taatusti jollain vipstaakilla saisi toimimaan, mutta tuo downgreidaustemppu oli minulla nopeampi keino päästä kaikista näytönohjainongelmista eroon. (ja muistakin pikku ärsykkeistä)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16298
    • Profiili
Vs: Näytönsäästäjä ei toimi
« Vastaus #6 : 30.11.09 - klo:15.18 »
Minulla on Ati Radeon 9000, vähän hankala kaveri tämän Linuxin kanssa ilmeisesti.

Periaatteessa pitäisi toimia oikein hyvin avoimella ajurilla, kuten sinulla 9.04:ssä. Karmicin radeon-ajurissa vain on ollut ongelmia tuon ikäpolven korttien kanssa, johtuen ehkä osittain uudesta grafiikkakoneistosta (DRI2 ja kernel mode setting).