Ubuntun käyttö > Laitealue
Mount ja levytunnukset
SuperOscar:
--- Lainaus käyttäjältä: ilkant - 09.02.26 - klo:19.40 ---Minulla on fstabissa nyt UUID:t. Ilmeisesti kaikki normaali toiminta sujuu. Ei ole vielä tullut mitään eteen, mikä ei toimisi.
--- Lainaus päättyy ---
Mitään ongelmia ei pitäisi tulla, koska liittämisvaihe on luultavasti ainoa, jossa laitenimeä käytettiin: sitä ei ole kirjattu mihinkään asetustiedostoihin, koska niissä on sitten kansiohierarkian nimi.
Toisin kuin Windows, Linux ei oikeasti kauheasti piittaa laitteiden fyysisestä sijainnista tässä mielessä. Olen siirtänyt kiintolevyjä jopa toiseen koneeseen siellä olevien rinnalle ja saanut käyttiksen silti hyrähtämään iloisesti käyntiin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
ilkant:
Minä aikoinaan laitoin nuo sda1, ... polkumäärityksiin. Nyt huomasin, että voin välttää sekaannuksentunteen sillä, että muutan ne polkunimet ja hakemistojen nimet riippumattomiksi emolevyn paikoista. Ei siis esim. /tiedot/sda1/polku/johonkin/ vaan /tiedot/projekti/. Nyt tuo jälkimmäinen on riippumaton, mikä on laitenimi ja laite voi vaikka vaihdella. Aina oppii parempia tapoja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta