Kirjoittaja Aihe: Sähköpostitili gmail ja Googleen kirjautuminen ei toimi kunnolla  (Luettu 17 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Sähköpostitilini joju.info@gmail.com ja myös sillä Googleen kirjautuminen ei toimi kunnolla. Google ehdottaa aina uutta salasanaa ja kun olen vaihtanut uuteen, niin vähän ajan kuluttua sekään ei kelpaa. Kun olen vaihtanut salasanan Googlessa, pääsen sisään, mutta kun käytän samaa salasanaa Ubuntussa se ei enää kelpaakaan. Kun yritän laittaa saman asetuksen uudelleen, ei käy.

Pitääkö minun luopua gmailin käytöstä ja kaivaa jostain vanhat salasanat trulinna.tililleni? Yksi ja ehkä jopa todennäköinen syy piilee siinä, että sekä Windows että Ubuntu ovat samassa koneessa Tosin aikaisemmin minulla ei tällaista ongelmaa ole ollut.

Mikä neuvoksi?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Aiemmin sanoit, että käytät Gmailia Thunderbird-sähköpostiohjelmalla. Koskeeko kirjautumisongelma sitä?

Tässä ongelmatilanteessa suosittelisin käyttämään Gmailia vain nettiselaimella. Jos se onnistuu jonkin aikaa ongelmitta kaikissa järjestelmissä, voit seuraavaksi kokeilla yhdellä käyttöjärjestelmällä Thunderbirdiä. Mikäli sen kanssa ilmenee ongelmia, poista gmail-tili sähköpostiohjelmasta ja lisää se uudelleen. Kun käyttö onnistuu tällä kokoonpanolla, voit lopuksi kokeilla ottaa käyttöön toisen käyttöjärjestelmän Thunderbirdin. Älä kuitenkaan muuta salasanaa missään vaiheessa, vaan anna nykyisen salasanan olla rauhassa. Varmista vain, että käytät sitä kaikissa uusissa kirjautumisissa.