Ubuntun käyttö > Asentaminen ja käyttöönotto
Vanha kone
Snufkin:
En usko, että käyttiksellä on olennaista merkitystä. Se teho hyytyy/muisti loppuu kuitenkin sitten selaimen kohdalla. Mun koneen BIOS on vuodelta 2014 ja hyvin pelittää Xubuntu 12G muistilla.
SuperOscar:
--- Lainaus käyttäjältä: Jtkone - 09.01.26 - klo:08.45 ---Mutta jotakin vertailun vuoksi:
Itselläni on (pöytäkone) 6. sukupolven i3 (julkaistu 2015) integroidulla näytönohjaimella. Muistia 8G.
--- Lainaus päättyy ---
Luovutin pari vuotta sitten eteenpäin 2. sukupolven i5-suorittimisen ThinkPad T420:n (samoin 8 gigan muistilla). Sikäli kuin tiedän, se on yhä käytössä.
LeHiX:
Minulla on '07 hankittu kone toki siihen vaihdettiin vielä takuu aikana emolevy ja vuosien käytön jälkeen hankin lisämuistia 4>8 Käytössä edelleen
Käyttiksenä Ubuntu
HannuK:
No minäkin jälleen kertomassa omia "tavallisen käyttäjän" mielipiteitä. Tässä oman viestini alaosassa ovat mun koneeni tietoineen ja kaikki ovat jatkuvassa käytössä. Ei muita ongelmia, kuin joskus kun teen suurta monikymmensivuista Office Impress kuvakirjaa, niin kone saattaa joskus pysähdellä, mutta koska ohjelma tekee automaattisia varmistuksia, niin pääsen yleensä käynnistyksen jälkeen samaan kohtaan, missä kone jumittui. Esim. Yle Arenan katselu toimii ja yleistäen kaikki hommat toimii. Eli Ubuntu 18, 20, 22, 24 LTS versot toimivat, samoin Linux Mint Cinnamon toimii erinomaisesti, keskusmuistia pikku koneissa on 2 GT ja parissa muussa koneessa 8 GT. Koneet ovat 64 bittisiä ja näin oletan myöskin Sarliinan koneen olevan. Kyllä Linus-käyttikset toimivat erinomaisesti pikkuisillakin koneilla.
Illu:
Lenovo T410 i5 4G Ubuntu 24.04 toimii ihan kelpoisesti peruskäytössä(ni).
Kysymys on hyvä, joten aiheen voisi muuttaa kuvaavammaksi, esim: "Mitä ubuntua suosittelette yli 10v vanhaan läppäriin?"
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta