Kirjoittaja Aihe: Zoomin äänet  (Luettu 395 kertaa)

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Zoomin äänet
« : 13.11.25 - klo:14.31 »
Törmäsin Zoomin kanssa ääniongelmaan, koska siinä ei ole lainkaan mahdollisuutta säätää äänenvoimakkuutta. Sitten sen peruja löysin Volume Controlin alta tällaisen:

Osaako joku selittää minulle, mikä tässä on logiikka? Onko jollaikin ohjelmilla äänipuoli eriytetty itse ohjelmasta vai miksi Zoomin äänenvoimakkutta pitää säätää Xubuntun asetusta kautta?
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Zoomin äänet
« Vastaus #1 : 15.11.25 - klo:20.12 »
En ole kokenut huonoksi säätää äänenvoimakkuutta käyttöjärjestelmän (Kubuntu) äänensäädöistä. Ongelmia on tullut lähinnä kun seuraa kahta ohjelmalähdettä ja toisen niistä esim. Teamsin äänet (webinaariesityksen) haluaisi vaimentaa.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 16.11.25 - klo:12.38 »
Tarkoitatko, että ohjelmassa itsessään ei ole äänenvoimakkuuden säätöä? Tämä on tietysti sovelluksen eli Zoomin kehittäjien oma päätös, eikä meillä ole oikein mahdollisuutta tietää, miksi he ovat näin päättäneet tehdä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.11.25 - klo:14.47 »
Tarkoitatko, että ohjelmassa itsessään ei ole äänenvoimakkuuden säätöä? Tämä on tietysti sovelluksen eli Zoomin kehittäjien oma päätös, eikä meillä ole oikein mahdollisuutta tietää, miksi he ovat näin päättäneet tehdä.

Juu, tätä logiikkaa ihmettelen, miksi ohjelmassa ei ole volume-säätöä. Mulla oli jostain syystä tuo voimakkuus pudonnut itsestään hyvin alas, eikä zoomista tahtunut kuulua mitään.
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754