Kirjoittaja Aihe: ubuntu LAMP ja edna  (Luettu 1646 kertaa)

masiina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
ubuntu LAMP ja edna
« : 12.10.06 - klo:13.10 »
Elikkäs tarkoituksena olisi saada edna niminen mp3 serveri ohjelma käynnistymään koneen käynnistyksen yhteydessä. Jostain internetin ihmemaailmasta löysin tiedon, että /etc/rc.local (tai local.rc) voi lisätä käskyjä joita haluaa suorittaa automaattisesti koneen käynnistyksen yhteydessä.
Kaikki ok tähän asti mutta, edna on python pohjainen ohjelma joka pitää käynnistää käskyllä "python edna.py" ja kun rc:en laittaa käskyn "python /home/käyttäjä/ohjelman hakemisto/edna.py" tulee virhe rimpsu (nyt en muista sitä mutta laitan sen kun pääsen koneen ääreen). tämä seuraa myös jos konsolissa kirjoittaa saman rivin.
Eli olen saanut käynnistettyä ednan vain konsolista niin, että olen ednan hakemistossa ja siellä kirjoitan "python edna.py"

Elikkäs mikäs tässä neuvoksi.
Kyseessä ubuntu dapper (kai)  :)

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: ubuntu LAMP ja edna
« Vastaus #1 : 12.10.06 - klo:14.48 »
Ei kai sulla ole siinä hakemistopolussa välilyöntejä? Jos näin on, pitää niiden eteen laittaa kenoviiva. Siis tähän tyyliin:
python /home/käyttäjä/ohjelman\ hakemisto/edna.py.
Jos tuo ei auta, niin täsmällinen komento, ja sen antama virheilmoitus varmasti auttaisivat asian ratkaisemisessa.

masiina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: ubuntu LAMP ja edna
« Vastaus #2 : 12.10.06 - klo:16.38 »
Noniin, nyt ollaan koneella ja tällästä pukkaa:

Lainaus

edna: edna.conf:No such file
Traceback (most recent call last):
  File "/home/masiina/edna/edna.py", line 1162, in ?
    raise systemExit
NameError: name 'systemExit' is not defined

Ja tuo enda.conf kyllä on tuolla edna hakemistossa.

Kiitos jo etukäteen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: ubuntu LAMP ja edna
« Vastaus #3 : 12.10.06 - klo:17.42 »
Kiitos jo etukäteen.

"edna is a quick hack that I put together..."

Hakkerimeininki on ihan OK, mutta Daperin paketeista löytyy yhtä ja toista valmista. Itse olen tehnyt yhdet ohjeet Breezylle, toimii luultavasti Dapperissa samalla tavoin.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=928.0

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.