Kirjoittaja Aihe: Tekoälyn käyttö ohjelmoinnissa opas  (Luettu 1431 kertaa)

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
Tekoälyn käyttö ohjelmoinnissa opas
« : 07.06.25 - klo:21.15 »
Kaipaisin opasta tekoälyn käyttöön ohjelmoinnissa. Käytetäänkö sitä kysymällä suoraan Chat GPT:ltä? Voiko tuota tekoälyä integroida ohjelmankehitys IDEen? Ja mahdollisia sudenkuoppia tekoälyn tuomissa tekoälyllä tehtyihin koodeihin. Jne. Lisäksi voisi olla arvioita, miten hyvin tekoäly osaa käyttää kunkin ohjelmointikielen rakenteellista kapasiteettia. Olen huomannut, että omat aivoni eivät osaa aina ottaa huomioon, että jollain toisenlaisella rakenteella ohjelma voisi olla ylläpidettävämpi ja yksinkertaisempi kuin se tapa, jolla sen koodaan.

Koodaan nykyisin hyvin harvoin, mutta joku kehoitti minua käyttämään tekoälyä koodauksessa. Python on kieli, jota olen käyttänyt.

pkill

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Tekoälyn käyttö ohjelmoinnissa opas
« Vastaus #1 : 07.06.25 - klo:22.49 »
Jos uskallat antaa Amazonille luvan tulla koneellesi, niin tuo Amazon Q on helpoimmasta päästä. Se tekee ainakin selkeää koodia ja osaa valmista koodiakin muutella. Kaikki muut taitaa olla enemmän ja vähemmän copy paste hommia. Kyllähän jokainen tekoäly enemmän ja vähemmän selkeää koodia osaa tehdä ja hyvinkin valmiita ohjelmia, kun jaksaa vain hyvät ja selkeät ohjeet antaa, mitä haluaa.

https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=59286.0

Voihan tuon Amazonin virtuaalikoneeseenkin asentaa, niin on erillään muusta järjestelmästä.