Kirjoittaja Aihe: Tilatut cd't  (Luettu 4354 kertaa)

isvard

  • Vieras
Tilatut cd't
« : 07.10.06 - klo:15.44 »
totas'noh minäpä tilasin viis ubuntun cd'tä oikeastaan vain kokeillakseni että voiko tää yleensäkkään olla totta ja toimia et jotain ilmaseksi ja ilman postimaksua. No kuitenkin kun vein työmaalle levykkeen ja koneen (vanhan p2) alko mulle tulla kyselyjä et saisinko minäkin? Siis kysyn suoraan, voinko tilata niitä lisää ehkä enemmänkin ja onko teidän mielestä suotavaa että tollanen firma käyttää ubuntua , kaikki on toiminut tolla p2 koneella yllättävän hyvin paitsi open off. mutta senkin ongelman paikkas gnumerus. siis mitäs jos vaikka aluksi viisi konetta viritetään sinne ja ehkä ne joskus liitetään verkkoon.
Innoissaan Yrms.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #1 : 07.10.06 - klo:15.51 »
... voinko tilata niitä lisää ehkä enemmänkin ...
Toki!

... onko teidän mielestä suotavaa että tollanen firma käyttää ubuntua ...
No mikä ettei, ei tarvi maksaa windowsin hintaa ainakaan :D ja tuleeha siitä linuksille lisää käyttäjiä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #2 : 07.10.06 - klo:15.57 »
Mutta kannatta myös muistaa, että voit asentaa kaikki koneet yhdeltä cd:ltä, vaikka aikaahan siinä menee. Mutta menee kyllä uusien levyjen tulemisessakin. Ja ainahan voi polttaa itse cd:t.
alias vililikku

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #3 : 07.10.06 - klo:16.06 »
Kannattaa varmaan itse polttaa ne levyt, levyjä jotuu odottamaan monta viikkoa, jos ne tilaa. Oliko se toimitusaika 4-6 viikoa, vai miten se oli.

Linux user # 406601

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #4 : 07.10.06 - klo:16.07 »
Ajattelin jättää romppupaketteja kerrostalon lenkkisaunan pukuhuoneeseen ja lapun "Ota tästä ilmaiseksi ja kokeile". Isossa taloyhtiösä voi löytyä montakin kokeilijaa... Muitakin vastaavia levityspaikkoja voi löytyä. Parhaissa tapauksissa romppupaketit löytävät sellaisia ihmisiä, jotka ei muuta kautta edes löytäisi Linux/Ubuntu -jakeluja, eivätkä sen takia kokeilisi linuxia. Ehkäpä nuoret ovat helpoimmin kokeilemassa uutta.

Onko missään valmista tulostettavaa A4-kokoista manifestiä Ubuntulle?

Sitten kannattaa lisätä lause, että en ole valmis järjestämään 24/7 käyttötukea.  ;)

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #5 : 07.10.06 - klo:16.12 »

Linux user # 406601

isvard

  • Vieras
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #6 : 07.10.06 - klo:16.30 »
Jep, oon tossa poltellut levyjä kiinnostuneille, ja tilatut levyt loppu heti kättelyssä, siispä tilaan lisää. Vaan mites kun tuonne työmaalle sen koneen, palveleeko tarkotusta, tai siis mielestäni palvelee. Tilaan siis lisää levykkeitä ja satakunnan suunnasta olevat tarvitsiat saavat niitä minulta , luen foorumia päivittäin ja jos yhteisölle sopii niin voin järjestää paikkoja joista voi noutaa, sopiiko?

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #7 : 07.10.06 - klo:16.34 »
Minulla on 4 (satakunnassa) ylimääräistä levyä. Voin postittaa, jos joku tarvitsee, tai voi vaikka käydä hakemassa.

Linux user # 406601

isvard

  • Vieras
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #8 : 07.10.06 - klo:16.40 »
Minulla on 4 (satakunnassa) ylimääräistä levyä. Voin postittaa, jos joku tarvitsee, tai voi vaikka käydä hakemassa.
[/quote
Jep, Tänne maailman laidalle me lähetämme tätä sanomaa.]
Noniin, tätä tää on, porissa erääsen liikkeeseen joka auki varsin myöhään lupasin toimittaa kyseisiä levykkeitä, omistaja jopa hiukan innostui asiasta, palaan asiaan kun olen toteuttanut aikeeni ja levyjä tulee.
Toppuutelkaa jos siltä tuntuu,, YRMS
« Viimeksi muokattu: 07.10.06 - klo:16.59 kirjoittanut Yrms »

isvard

  • Vieras
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #9 : 08.10.06 - klo:13.28 »
      Apuva. olen tässä yrittänyt päästä sivuille josta viimeksi tilasin niitä levyjä, tulivat muuten viikossa, ja nyt en löydä paikkaa millään (saattaa kyllä johtua tosta tallinnan reissusta, siis syy on virolaisissa) voisko joku tökätä mulle sen linkin, ite löysin vaan paikan josta saan muutettua salasanat sun muut tiedot mutta en muuta.
Teidän
Yrms

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #10 : 08.10.06 - klo:13.31 »
alias vililikku

isvard

  • Vieras
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #11 : 08.10.06 - klo:13.56 »
kiitti, ehdin jo itsekin,, jostain syystä toi linkki ampu mut jonnekin ihan ihme paikkoihin, johon ilmeisesti kuulunkin,, joku muuten täällä isänmaassamme kauppaa näitä levyjä en pistänyt sivuja muistiin mutta koska toimitus nopeus virallisilla sivuillakin on on todella hyvä niin paheksun voimakkaasti moista pisnestä joka sotii voimakkaasti minun oikeus ja muutakin tajua vastaan.
Yrms

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #12 : 08.10.06 - klo:21.03 »
Siis saahan niitä levyjä kuka tahansa monistaa ja myydä eteenpäin. Tällainen ei ainostaan ole sallittua, vaan se on jopa kannustettavaa. Eihän se keneltäkään pois ole, jos niitä on silläkin tapaa saatavilla.

Eri asia toki on, jos joku niitä ensin tilaa ilmaiseksi Shipitistä ja sitten myy eteenpäin... mutta tuskin tässä siitä oli kyse?
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #13 : 08.10.06 - klo:21.13 »
Siis saahan niitä levyjä kuka tahansa monistaa ja myydä eteenpäin. Tällainen ei ainostaan ole sallittua, vaan se on jopa kannustettavaa. Eihän se keneltäkään pois ole, jos niitä on silläkin tapaa saatavilla.

Eri asia toki on, jos joku niitä ensin tilaa ilmaiseksi Shipitistä ja sitten myy eteenpäin... mutta tuskin tässä siitä oli kyse?
Huuto.net oli niitä täynnä yhdessä vaiheessa. Onhan se toisaalta ettisesti arvelluttavaa bisnestä, mutta jokainen cd, joka näiden trokareiden kautta pienelläkin rahasummalla ostetaan päätyy herkemmin asennetuksi kuin kadulla ilmaiseksi annettu (ihmiset arvostavat ihan eri lailla tavaraa josta ovat joutuneet maksamaan). Onko tuo sitten hyvää bisnestä vai hyväntekeväisyyttä, niin joku 2:n euron hinta postikuluineen on niin pieni, ettei sillä rikastumaan pääse.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Mahtis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
  • Kekeke
    • Profiili
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #14 : 09.10.06 - klo:09.55 »
Itsekkin olen tarjoutunut polttamaan noita Ubuntun cd:itä niitä tarvitseville, kunhan vain maksaa minulle cd:n hinnan tai antaa tyhjän tilalle :)
Yleensä kyllä henkilöt jotka ovat Ubuntua halunneet niin ovat sen itse imuroinut ja polttanut.
- Ubuntu 6.06 Dapper - AMD Athlon 64 3500+ - Geforce 6600GT(Pci-E) - PCPartner RS480AK9-A58S Socket 939 -

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Tilatut cd't
« Vastaus #15 : 09.10.06 - klo:11.47 »
Onko missään valmista tulostettavaa A4-kokoista manifestiä Ubuntulle?

Flyerit Ubuntulle ja Kubuntulle löytyvät (myös) Ohjeita-sivulta. Sieltä löytyy myös pieniä "Ubuntu Suomi"-lappusia tulostettavaksi, joita voi vaikka kiinnitellä vielä CD-levykotelon sisäpuolelle (oikeassa alareunassa ainakin sopiva paikka).