Ubuntun käyttö > Vaihtoehtoiset työpöytäympäristöt

Snapin ilmoitukset päivitettävästä ohjelmapaketista

(1/2) > >>

ilkant:
Tietokoneen (käyttöjärjestelmä Linux Kubuntu 23.10, Plasma5.27.8) ruudulle tulee ilmoitus:


--- Lainaus ---"chromium" snap has been refreshed
"Now available to launch

--- Lainaus päättyy ---

Päivitän snapin: (Olen sammuttanut chromium-selaimen ennen päviitystä, joten ei ole sitä, että selain olisi käynnissä ja auki kun alan päivittää)


--- Lainaus ---$ sudo snap refresh
Päivitti FireFoxin.

--- Lainaus päättyy ---

Siis FireFox päivittyy, mutta ei chromium.

Sitten kun tein tämän:


--- Lainaus ---$ sudo snap refresh chromium
snapille "chromium" ei ole päivityksiä saatavilla

--- Lainaus päättyy ---

Onko siis snap jollain tavalla sekaisin? On tapahtunut useita kertoja aiemminkin, että tulee ilmoitus chromiumin uudesta versiosta. Mutta snap refresh ei tee mitään. Ei edes päivitä FireFoxia. Tätä on tapahtunut jo Kubuntu 23.04:n aikohin ja Plasman muutamalla aiemmalla versiolla. Chromium ei päivity graafisella ohjelmanpäivitykselläkään.

Eesaurus:
Tuo ensimmäinen lainaus sanoo, että Chromium on päivitetty ja valmiina käytettäväksi, joten ei liene enää mitään päivitettävää.

Vai ilmoitteleeko se Kubuntu siis vieläkin, että olisi Snap-päivityksiä?

epiphone:
Eiköhän tuo ensimmäinen ilmoitus kerro, että chromium on päivitetty.

Joten, jos yrität heti perään päivittää, niin päivityksiä ei ole vielä saatavilla, kun juuri on päivitetty.

ilkant:

--- Lainaus käyttäjältä: Eesaurus - 04.12.23 - klo:15.27 ---Vai ilmoitteleeko se Kubuntu siis vieläkin, että olisi Snap-päivityksiä?

--- Lainaus päättyy ---

Olen ruksinut sen ilmoituksen, eikä siitä tule enää sillä kertaa uusia ilmoituksia. Kiitos. En osannut ajatella, että chromium olisi päivittynyt itsestään.

ilkant:
Olen tehnyt sellaisen havainnon, että kun tulee ilmoitus uudesta chromium-päivityksestä ja sillä hetkellä on yksi tai useampi chromium-ikkuna auki työpöydällä, niin ei tapahdu heti mitään. Mutta jos suljen kaikki chromium-ikkunat työpöydältä, niin sitten snap päivittää automaattisesti chromiumin. Ei tarvitse siis boottailla eikä mitään muutakaan.

Tämä on sekoittanut varmasti aiemmin kun olen yrittänyt ymmärtää snapin logiikkaa päivityksissä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta