En tiedä ohjetta, mutta itse ainakin tein nämä kolme säätöä: Perinteisen asettelun saa hampurilaisvalikosta valitsemalla Näytä / Ruudun asettelu / Perinteinen. Sitten otin käyttöön nk. välilehtinäkymän, sen saa klikkaamalla Viestiluettelon näkymävaihtoehdot -nappia (katso myös liite), joka ainakin minulla on viestilistan yläpuolella, ja valitsemalla siitä Välilehtinäkymä. Lisäksi otin pois käytöstä ketjuttamisen eli viestit näkyvät yksittäisinä. Sen saa klikkaamalla vasemmanpuoleisimman sarakkeen otsikkoa viestien listassa (katso myös liite). Jos tuo ei ole näkyvissä, niin klikkaa otsikoita oikealla hiirennapilla ja valitse Viestiketju. (*) Jotta tämä muutos vaikuttaisi myös alikansioihin klikkaa vielä sarakkeiden otsikoita ja valitse Käytä nykyistä näkymää... / Kansiolle ja sen alikansioille... / Tilisi nimi / Tilisi nimi.
(*) Lisäys: Näköjään tämä valinta löytyy myös tuosta samasta Viestiluettelon näkymävaihtoehdot -valikosta: Siellä on Järjestelyperuste-alavalikossa vaihtoehto Yksittäin.
Mitä tulee tuohon gmailin sähköpostien häviämiseen, niin se kuulostaa jännältä. Itselläni gmail kyllä toimii. Olethan määritellyt sen käyttämään OAuth2:a kyseisen tilin palvelimen asetuksissa todennustapana? Toinen asia mikä tulee mieleen on, että voisit katsoa, mitä kansioita olet ns. tilannut. Klikkaa tilin nimeä kansioiden listassa oikealla hiirennapilla ja valitse Tilaa... Siellä pitäisi olla kaikki kansiot valittuna ellet ole jättänyt joskus jotain pois.
Katsoin myös miltä nuo näyttävät Gmailin sivustolla ja näköjään siellä niitä ei kutsuta kansioiksi vaan tunnisteiksi. Asetuksista on mahdollista piilottaa osa tunnisteista, joten sekin kannattaa tarkistaa. Asetukset löytyvät siis Gmailin sivulta klikkailemalla rataskuvaketta ja valitsemalla Näytä kaikki asetukset / Tunnisteet.
"Hi Eeriik,
PCThoughts (Making moves) posted a new reply in Discussions on 11-02-2023 10:03 AM:
Tässä on edelleenkin vain tuo yksi käyttäjä, joka väittää, että Google on ostanut Mozillan (tai mitä tarkoittaakaan). En siis laittaisi painoarvoa sille.
Hänen kokemuksensa Thunderbirdin uuden version ongelmista voi toki olla todellinen, mutta itse pystyn ainakin käyttämään sitä edelleen ihan tyytyväisenä.
Muokkaus: Lisätty asiaa vähän joka puolelle.Uusi muokkaus: Lisätty toinen paikka sille, mistä löytyy viestiketjujen valinta.