Ubuntun käyttö > Vaihtoehtoiset työpöytäympäristöt

Työpöytä ei avaudu, jälleen kerran...

(1/1)

makel58:
Ongelma on jälleen kerran, että työpöytä ei tule näkyviin. Näkyy vain työpöydän taustakuva. Minulla on ollut sama ongelma ennenkin, ja silloin täällä neuvoa kun kyselin, neuvottiin kirjoittamaan päätteeseen "xfdesktop". Sillä työpöytä on tullut näkyviin kaikkineen kuvakansioineen ym. mitä siinä on ollut.

Mutta nyt tuo xfdesktop-komento päätteessä ei toimi. Mitään ei tapahdu, vaikka olen kuinka monta kertaa päätteeseen komennon laittanut. Työpöytä pysyy piilossa. Minä pääsen kyllä työpöydälle tiedostohallinnan kautta. Sieltä löytyy työpöytä kaikkineen härpäkkeineen. Mutta kun se pitäisi latautua näkyviin, kun tietokoneen käynnistää.

Tulee mieleen, että jos tietokone on tulossa elämänsä ehtoopuolelle. Minulta löytyy vanha läppäri, että jos ei ongelma poistu niin olen ajatellut asentaa Xubuntun (mikä koneella nytkin on) siihen.

Lisäys: Kun saan Firefoxin auki, niin alapalkkia ei näy ollenkaan, jossa näkee mm. montako ikkunaa on auki. Myöskään Firefoxin ollessa auki, niin oikeassa yläkulmassa Pienennä ikkuna-merkki ei toimi ollenkaan. Ikkuna ei laskeudu alapalkkiin, niin kuin normaalitilanteessa se sen tekee. En nyt muista, mikä se alapalkki on nimeltään.

juyli:

--- Lainaus käyttäjältä: makel58 - 13.10.23 - klo:22.15 --- Ongelma on jälleen kerran, että työpöytä ei tule näkyviin. Näkyy vain työpöydän taustakuva.
--- Lainaus päättyy ---
Ongelman ratkaisemiseksi arvuuttelematta, voisit uskaltautua kertomaan tarkemmin tietoja laitteistostasi ja käyttämästäsi työpöydästä.
xfdesktop tosin viittaa XFCE4-työpöytään, mutta muu jää arvailujen varaan.

Lisäys: yhä löytyy komento xfdesktop:
--- Koodia: ---which xfdesktop
/usr/bin/xfdesktop
--- Koodi päättyy ---

makel58:

--- Lainaus käyttäjältä: juyli - 13.10.23 - klo:23.56 ---
--- Lainaus päättyy ---
Ongelman ratkaisemiseksi arvuuttelematta, voisit uskaltautua kertomaan tarkemmin tietoja laitteistostasi ja käyttämästäsi työpöydästä.
xfdesktop tosin viittaa XFCE4-työpöytään, mutta muu jää arvailujen varaan. [/quote]

Lisäys: yhä löytyy komento xfdesktop:
--- Koodia: ---which xfdesktop
/usr/bin/xfdesktop
--- Koodi päättyy ---
[/quote]

En kyllä osaa laitteistosta sanoa mitään. Vanha tietokone, keskusyksikkö, pöytäkone. Linux Xubuntu. Viimeisin versio Xubuntusta.

nm:
Varmista, että kaikki Xubuntun XFCE-työpöydän paketit ovat asennettuina:


--- Koodia: ---sudo apt install xubuntu-desktop
--- Koodi päättyy ---

Onkohan levyllä vapaata tilaa? Mitä df kertoo:


--- Koodia: ---df -h
--- Koodi päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta