Ubuntun käyttö > Vaihtoehtoiset työpöytäympäristöt

Kuinka voin muokata työpöytien navigointia Kubuntu 22.04? (RATKAISTU)

(1/4) > >>

Pontus12:
Kuinka voin muokata työpöytien navigointia Kubuntu 22.04 niin, että saisin pikanäppäimet kullekin työpöydälle. Esim. ctrl+alt+1, ctrl+alt+2 jne. Työpöytiä voisi olla 4 tai viisi. Koska käytän uudemmassa koneessani Ubuntua ja minulla on siinä tarvittavat pikanäppäimet. En muista enää kovin hyvin Kubuntun asetuksia, mutta en haluaisi tehdä tähän koneeseen uutta asennusta, koska pidin aikoinani paljon Kubutusta. Lähden viikon matkalle parin pääivän päästä ja haluaisin ottaa tämän läppärini mukaani. Ikkunoiden siirtäminen pikanäppäimillä työpöytien välillä olisi myös mukavaa.

mpiso:
Työpöydän vaihtoon saattaa olla pikanäppäimet, en ole varma, enkä nopeasti katsoen löytänyt. En ole koskaan kokenut tarvitsevani sellaista. Minä käytän Ctrl+F8 näppäilyä, joka avaa pienoisikkunat jokaisesta työpöydästä ja niissä olevista ikkunoista. Siitä voi valita työpöydän tai ikkunan. Lisäksi ikkunan voi raahata toiselle työpöydälle tai klikkaus hiiren oikealla avaa ikkunan kaikille työpöydille.

ilkant:
Minulla ainakin Kuvuntun Plasma vaihtaa virtuaalityöpöydille Ctrl+F1, Ctrl+F2, jne.

kuutio:
Työpöytien pikanäppäimiä voi vaihtaa/asettaa Järjestelmäasetukset>Pikanäppäimet>Kwin

Löytyy mm. työpöytien vaihdot ja ikkunoiden siirrot joko työpöydän numeron mukaan, edelliselle/seuraavalle työpöydälle tai ylös/alas/vasemmalle/oikealle (riippuen työpöytien asettelusta).

Pontus12:
Miten voisi navigoida aktiviteettien välillä? Minulla on niitä asennettuna 4. Osasin ennen käyttää suhteellisen hyvin Kubuntua, mutta nyt jotkut asiat ovat unohtuneet. Haluaisin muuttaa niiiden jäärjestystä avautuvassa palkissa. Voisiko joku kertoa, miten se tehdään. Ylimpänä saisi olla yleinen ja nyt siinä on Video. Meta + tab näppäilyllä sain kyllä siirrettyä niiden järjestystä, mutta olisiko suoria komentoja?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta