Kirjoittaja Aihe: Kuinka auttaa KDE:tä ja luoda uraa avoimen koodin kehittäjänä  (Luettu 2697 kertaa)

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Tiistaina 23.5.2023 klo 16 - 18 EEST Nate Graham ja Neofytos Kolokotronis pitävät Makedonian yliopistolla hybriditapahtuman KDE:n avustajana olosta ja kuinka voit luoda uraa avoimen lähdekoodin ohjelmistojen kehittämisestä KDE-yhteisössä.
« Viimeksi muokattu: 22.05.23 - klo:15.55 kirjoittanut ilkant »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Huomautettakoon, että ”Makedonian yliopisto” sijaitsee Kreikassa ;D

Kreikka taitaa olla Euroopan ainoa maa, jolla on nahinaa joka ikisen naapurinsa kanssa.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Osallustujia tapahtumassa oli 55 - 58 riippuen ajankohdasta. Oli paljon yleistä juttua.

Muutama napattu url esityksistä ja keskusteluista.

KDE.org

KDE-sovellukset: Apps. Joitakin niistä erikseen mainittuna:

Kmail, Kleopatra (jopa NATO käyttää näitä).

Krita

Kehittäjille paikkoja:
Invent
Discuss
Bugs

Yhteisöjä ja muuta:
Akademy
Matrix
Get Involved/development
Qt for Python

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Joitakin niistä erikseen mainittuna:

Kmail, Kleopatra (jopa NATO käyttää näitä).

Aika jännä, että KMail. Olen itse kyllä pitkäaikainen käyttäjä, mutta olen välillä saanut kuvan, että KMailia oltaisiin jopa koodipohjaltaan liian mutkikkaana hylkäämässä. Tosin samoja huhujahan kuulee aina myös Thunderbirdistä. Sähköposti tuntuu voivan huonosti, koska Micro$oft meni ja pilasi sen.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Aika jännä, että KMail. Olen itse kyllä pitkäaikainen käyttäjä, mutta olen välillä saanut kuvan, että KMailia oltaisiin jopa koodipohjaltaan liian mutkikkaana hylkäämässä. Tosin samoja huhujahan kuulee aina myös Thunderbirdistä. Sähköposti tuntuu voivan huonosti, koska Micro$oft meni ja pilasi sen.

Voi se olla, että NATO käyttää vain Kleopatraa.