Kirjoittaja Aihe: Tulostimen asennus  (Luettu 2183 kertaa)

JPC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Tulostimen asennus
« : 30.03.23 - klo:17.23 »
Hei,

Osaako joku auttaa tulostimen asentamisen kanssa? Lähtökohdat ovat:

Epson AcuLaser C1750N / Ethernet verkko
Hewlett-Packard HP ProBook 4530s
Ubuntu 22.04.2 LTS 64-bit

Epson ei tarjoa sopivia Linux-ajureita, mutta kuulema Xerox Phaser 6000B tulostimen Linux CUPS-ajurit (https://www.support.xerox.com/en-us/product/phaser-6000/downloads?platform=linux&category=drivers&language=en_GB&attributeId=) ovat osoittautuneet toimiviksi.

 Lukuisista eri foorumeista löytämäni ohjeiden mukaisista yrityksistä huolimatta en ole onnistunut saamaan tulostimen toimimaan, ei ajureiden DEB- eikä RPM-paketillä. Olen aivan Linuxin aloittelijana ja pelkän, että järjestelmään tekemäni lukuisia muutoksia jossain vaiheessa aiheuttavat sen kaatumisen.

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi antaa yksiselitteiset ohjeet siitä, miten minun kannattaa menetellä tämän asian kanssa.

t. John Paul

elohope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Tulostimen asennus
« Vastaus #1 : 01.04.23 - klo:19.06 »
Näyttää haasteelliselta! Liitän tähän ainoan löytämäni linkin, joka sekin liittyy vanhaan Centos-järjestelmään.
Ohje perustuu siihen, että on olemassa Windows-kone, johon asennetun ajurin avulla tehdään asetukset
Linuxiin. Ehkä silloin tulostinta kannattaisi käyttää Windows-koneeseen liitettynä ..

Tässä linkki joka tapauksessa, ehkä joku innostuu vielä selvittämään asiaa avuksesi.

https://forums.centos.org/viewtopic.php?t=7068#p32815


JPC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Tulostimen asennus
« Vastaus #2 : 02.04.23 - klo:12.09 »
Hei elohope,

Kiitos viestistäsi! Löytämäsi ratkaisun toteuttaminen olisi minulle liian haasteellista.

Itse asiassa loppujen lopuksi sain tulostimen toimimaan Linux-koneessa yllättävän helpolla tavalla, ensin jakamalla ko. tulostimen vaimoni verkossa olevassa Macissa ja siten yksinkertaisesti lisäämällä sen Linux-koneeseen tulostimien asetuksissa. Meni melkein kuin heittämällä! Tietysti edellytys on, että Mac on aina päällä, mutta se ole ongelma.

Kiitos avustasi!

Ystävällisin terveisin

JP