Kirjoittaja Aihe: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?  (Luettu 2421 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« : 01.03.23 - klo:13.22 »
Olen etsinyt kotiin sähköpöytää, jonka työtaso olisi laminaattia ja tumma väriltään. Martela Outlet myy käytettyjä vuoden takuulla, mutta monen kuukauden kyttäämisen jälkeen olen todennut, että tummaa laminaattia heillä ei ole tarjota, ja rungolle olisi hyvä saada useamman vuoden takuu.

Löysin kohtuuhintaisen pöydän 7 vuoden takuulla, mutta myyjän sivusto ilmoitti, että toimitukset hoitaa Schenker, josta tuntuu monella olevan huonoja kokemuksia. Kysyin chatissa hintaa, ja kävi ilmi, että kuljetusfirma on vaihtunut DSV:ksi juuri tänään. Siitä firmasta en löydä mitään kokemustietoa.

Onko kellään täällä kokemusta DSV:n kuljetuspalveluista?

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #1 : 02.03.23 - klo:05.49 »
Ei nyt ihan suoraan vastaus viestin kysymykseen mutta otsikon kysymykseen kuitenkin... Ostin oman sähköpöydän kotiin vuosia vuosia sitten eikä mitään ongelmia kuljetuksen suhteen. Tuli tosin pöytälevyt ja jalat erikseen ja pöytä koottiin perillä joten toimitettu paketti ei ollut edes kovinkaan iso.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #2 : 02.03.23 - klo:13.10 »
Kuljetusalalla kuskina suhaileva tuttu on sanonut, että samanlaisia nuo kuriiripalvelut ovat aika lailla kaikki, mm. alihankintaketjujen takia. Vaikka kuljetuksen ilmoitettu toimittaja olisi yritys X, ovelle voi ilmestyä kuitenkin yrityksen Y auto.

Lähinnä niissä kai ongelmana on se, että kun ne on suunniteltu alun perin yritysmaailmaa varten, niissä ei oikein ole osattu ottaa huomioon tavallisen sukankuluttajan arkea kuten esim. sitä, että kotona ei nökötetä säntillisesti passissa 8–18.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #3 : 02.03.23 - klo:13.33 »
Niinpä. Chatissa mainittiin joku pikkufirma, mutta en ottanut tekstiä talteen. Mietin nyt kumpi on tärkeämpi, laminaatti vai kuljetusfirma. Melamiinipintaisen kokonaisuuden saisi samalla hinnalla. Tai onko rungon nostokyky ja nopeus tärkeämpi kuin pari vuotta pidempi takuuaika.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #4 : 02.03.23 - klo:14.06 »
Kyllä ne kaikki kuljetusfirmat ovelle tuo. Jos ei asukas ole päivällä pakettia vastaanottamassa, niin voi joutua noutamaan terminaalista itse. Tuo toimituspolitiikka selviää, kun paikalliselle terminaalille kilautat.

Oman 140cm leveän sähköpöydän ostin parilla sataa jyskistä pari vuotta sitten. Hyvin on toiminut, mutta en tosin ole tätä ylätasolta paljoa mihinkään muuttanutkaan, jos on tarve päivittäin säätää tasoa ja on paljon painoa pöydällä, niin sitten ehkä kannattaa ammattilaispöytään sijoittaa, vaikka luultavasti on samat nostomekaniikat niissäkin käytössä.

Pelkkiä runkoja saa alle parin sadan ja sihen voi sitten vaikka k-raudasta sahauttaa haluamansa värisen keittiöpöytätason tai ottaa jostain vanhasta työpöydästä.

Näköjään 160cm pöytä tarjouksessa 150€

https://jysk.fi/tyohuone/tyopoydat/saadettava-tyopoyta-stavanger-80x160-valkoinen

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #5 : 02.03.23 - klo:14.21 »
Kyllä ne kaikki kuljetusfirmat ovelle tuo. Jos ei asukas ole päivällä pakettia vastaanottamassa, niin voi joutua noutamaan terminaalista itse. Tuo toimituspolitiikka selviää, kun paikalliselle terminaalille kilautat.

Tuovat kerrostalon alaovelle. En ala kykkiä ovensuussa odottamassa. autoa ei minulla ole, kun ei ole ajokorttiakaan, en ole sellaista ikinä kaivannut.

Pelkkiä runkoja saa alle parin sadan ja sihen voi sitten vaikka k-raudasta sahauttaa haluamansa värisen keittiöpöytätason tai ottaa jostain vanhasta työpöydästä.

Näköjään 160cm pöytä tarjouksessa 150€

https://jysk.fi/tyohuone/tyopoydat/saadettava-tyopoyta-stavanger-80x160-valkoinen

Kuten aloitusviestissä kerroin, kriteerit ovat tumma laminaattipinta (silmät eivät kestä täysin vaaleaa ympäristöä) ja rungolle usean vuoden takuu. Koko jota haen on 140x80 cm, mutta keittiön työtasot ovat järjestään 60-senttisiä. Enkä minä aio mitään nikkaroida, korkeintaan kasaan itse.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #6 : 02.03.23 - klo:17.42 »
Niinpä. Chatissa mainittiin joku pikkufirma, mutta en ottanut tekstiä talteen. Mietin nyt kumpi on tärkeämpi, laminaatti vai kuljetusfirma. Melamiinipintaisen kokonaisuuden saisi samalla hinnalla. Tai onko rungon nostokyky ja nopeus tärkeämpi kuin pari vuotta pidempi takuuaika.

Ei siihen pöydälle kauheasti painavaa tavaraa tule kasattua ja ei sitä niin usein laske/nosta, että nopeudella olisi mitään vaikutusta.
Sen perusteella mitä olen youtubesta näitä työhuone/työpöytä yms. videoita katsellut niin suurinosa sähköpöydistä näyttää tulevan samalta tehtaalta ja vähän muutetaan ohjaimen ulkonäköä ja lätkäistään oman firman nimi pakettiin.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #7 : 02.03.23 - klo:17.52 »
Ei siihen pöydälle kauheasti painavaa tavaraa tule kasattua ja ei sitä niin usein laske/nosta, että nopeudella olisi mitään vaikutusta.

Uskotko voivasi päättää sen toisen puolesta? En olisi etsimässä sähköpöytää ollenkaan, jos minulle riittäisi käsikampi tai kiinteä ratkaisu. Kyllä minä olen aikeissa käyttää moottoria ihan joka päivä.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #8 : 02.03.23 - klo:18.48 »
... Tai onko rungon nostokyky ja nopeus tärkeämpi kuin pari vuotta pidempi takuuaika.
sillä nosto nopeudella ei oo mitään merkitystä. Oikeastaan mitä hitaampi, sitä parempi. Ne kaikki antaa kuitenkin aina hiukan myöden. Tukeva runko on tärkein. Pöytälevyn voi aina vaihtaa helposti vaikka massiivipuiseen myöhemmin jos siltä tuntuu.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #9 : 02.03.23 - klo:21.44 »
Ei siihen pöydälle kauheasti painavaa tavaraa tule kasattua ja ei sitä niin usein laske/nosta, että nopeudella olisi mitään vaikutusta.

Uskotko voivasi päättää sen toisen puolesta? En olisi etsimässä sähköpöytää ollenkaan, jos minulle riittäisi käsikampi tai kiinteä ratkaisu. Kyllä minä olen aikeissa käyttää moottoria ihan joka päivä.

Miten ihmeessä voit saada vastauksestani tuollaisen käsityksen? En missään vaiheessa väittänyt, että sinulle riittäisi käsikampi tai kiinteä ratkaisu tai, että et käyttäisi moottoria joka päivä. Ehkä sinulle sitten on tärkeää kestääkö pöydän nosto/lasku vajaa 10 sekuntia vajaan 15 sekunnin sijasta pahoittelen.
« Viimeksi muokattu: 02.03.23 - klo:21.47 kirjoittanut Whig »
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #10 : 03.03.23 - klo:13.23 »
Pidetäänpä keskustelu sitten asiallisena, eikä aleta kinaamaan. Jookos. Kiitän.
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #11 : 03.03.23 - klo:17.27 »
Kuljetusalalla kuskina suhaileva tuttu on sanonut, että samanlaisia nuo kuriiripalvelut ovat aika lailla kaikki, mm. alihankintaketjujen takia. Vaikka kuljetuksen ilmoitettu toimittaja olisi yritys X, ovelle voi ilmestyä kuitenkin yrityksen Y auto.

Lähinnä niissä kai ongelmana on se, että kun ne on suunniteltu alun perin yritysmaailmaa varten, niissä ei oikein ole osattu ottaa huomioon tavallisen sukankuluttajan arkea kuten esim. sitä, että kotona ei nökötetä säntillisesti passissa 8–18.
Juuri näin. Se että kuriirina on esim. DHL alunperin ei todellakaan tarkoita sitä, että lähetys saapuu sillä. Se voi loppuviimein tulla vaikka Postin toimittamana. Kaikista paras jos on mahdollista tilata työpaikalle järkevästi. Itse tilailen töihin todella säännöllisesti tavaraa ja ne saapuu mikä milläkin. Kerran tilasin itselle kotia ja hämmästyin kun kuriiri tuli paikalle, tutun näköinen, tervehti ja totesi heti, että "sinähän olet siellä X firmassa töissä, etkö?". Hiukan hämmentyneenä vastasin hepulle, että pitää paikkansa. Oli pari päivää aiemmin meinannut koukata kyseisen lähetyksen kanssa työpaikalleni ja jättää sinne, mutta ei ollut onnistunut heidän sääntöjen ja kirjausten takia. Tuumaili vielä perään, että olisin saanut lähetyksen pari päivää aiemmin, koska yritykset on korkeammalla prioriteetilla listoissa. Oli tunnistanut nimen heti paketista ja muistanut ulkoa kuka kyseessä.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #12 : 03.03.23 - klo:20.02 »
Hieno päätös AimoE koskien sähköpöytää. Itselläni tosin on työnantajan kustantama, mutta kun koko päivän siinä kykkiin niin aika luksusta nostaa pöytää ja tehdä työtä vaikka seisaaltaan.
Mitä tulee henkilökohtaisiin kokemuksiin huonekalujen toimittamisesta niin muutama kuukausi sitten tilasin sohva- ja sivupöydän Saksasta. Loppumatka tuli Nordpostilla ja kuski kyllä kantoi tavarat meille kerrostalon 2.kerrokseen.
Pojalle (eri osoite) alkoi aikoinaan sängystä vinkumaan, että hän jättää sen vain ulko-oven eteen. Pienen kinastelun jälkeen kuskikin osallistu kantamiseen asuntoon asti.
Eli ei kai näihin mitään yleispätevää vastausta ole?

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #13 : 15.03.23 - klo:16.11 »
Päädyin sitten tilaamaan pöytälevyn ja rungon eri paikasta, ja maksamaan 50€ siitä etten ottanut pakettia (eikä se edes tullut kuljetusmaksusta). Toisen toimitti Posti, jo seuraavana iltana (pk-seudulla olevasta varastosta), toisen toimitus vei 6 kalenteripäivää (varastosta, josta myyjä kehui tekevänsä toimituksen 24 tunnissa).

En tiedä miten muualla, muta pk-seudulla Posti on kyllä oppinut palvelemaan kuluttaja-asiakkaita pakettikuljetuksissa. Toisen kuljetuksen hoiti enempi yrityksiä palveleva firma, joten enpä mene sitäkään moittimaan, mutta arvostan sitä, miten Posti nykyään viestittää paketin etenemisestä; sain juuri oikean määrän viestejä, juuri oikea-aikaisesti, ja ne olivat selkeitä.

pkill

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #14 : 15.03.23 - klo:19.18 »
Päädyin sitten tilaamaan pöytälevyn ja rungon eri paikasta, ja maksamaan 50€ siitä etten ottanut pakettia (eikä se edes tullut kuljetusmaksusta). Toisen toimitti Posti, jo seuraavana iltana (pk-seudulla olevasta varastosta), toisen toimitus vei 6 kalenteripäivää (varastosta, josta myyjä kehui tekevänsä toimituksen 24 tunnissa).

En tiedä miten muualla, muta pk-seudulla Posti on kyllä oppinut palvelemaan kuluttaja-asiakkaita pakettikuljetuksissa. Toisen kuljetuksen hoiti enempi yrityksiä palveleva firma, joten enpä mene sitäkään moittimaan, mutta arvostan sitä, miten Posti nykyään viestittää paketin etenemisestä; sain juuri oikean määrän viestejä, juuri oikea-aikaisesti, ja ne olivat selkeitä.

On aivan postinjakajasta kiinni. Meillä täällä maalla vaihtui postinjakaja (nainen) muutama vuosi sitten ja on mennyt touhu aivan naurettavaksi pakettien toimittamisen suhteen.

Yhtä kotiintilattua pakettia ei muka voinut kuljettaa, kun ei hänen autoonsa muka mahdu. Oli kasattava pöytä ja paketti ehkä 80x100 cm olisi aivan mainiosti mahtunut sen jumpyyn. Ei varmaan jaksanut sitä autoon aamulla nostaa, niin piti hakea se lähipostista. Tänä talvena se keksi, että meidän talolle tuleva tie on niin mukamas niin huonokuntoinen, ettei uskalla autolla pihaan ajaa ja on pitänyt paketit hakea postista.

Postitoimipaikan pitäjä taas aikansa kuluksi mittailee ja puntaroi jo muualla hyväksyttyjä paketteja ja kerran piti saapuvasta rahtipussista maksaa 5€ lisää, kun oli muutaman millin liian paksu.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #15 : 15.03.23 - klo:23.59 »
En tiedä miten muualla, muta pk-seudulla Posti on kyllä oppinut palvelemaan kuluttaja-asiakkaita pakettikuljetuksissa. Toisen kuljetuksen hoiti enempi yrityksiä palveleva firma, joten enpä mene sitäkään moittimaan, mutta arvostan sitä, miten Posti nykyään viestittää paketin etenemisestä; sain juuri oikean määrän viestejä, juuri oikea-aikaisesti, ja ne olivat selkeitä.

Kotka kuittaa, hyvin toimii! :D

Laitetaanpa siisti linkki mistä voi seurata pakettiensa tilannetta (Posti):
https://www.posti.fi/fi/henkiloille/omaposti

« Viimeksi muokattu: 16.03.23 - klo:00.02 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Sähköpöydän kotinkuljetus - kokemuksia?
« Vastaus #16 : 16.03.23 - klo:00.07 »
Päädyin sitten tilaamaan pöytälevyn ja rungon eri paikasta, ja maksamaan 50€ siitä etten ottanut pakettia (eikä se edes tullut kuljetusmaksusta). Toisen toimitti Posti, jo seuraavana iltana (pk-seudulla olevasta varastosta), toisen toimitus vei 6 kalenteripäivää (varastosta, josta myyjä kehui tekevänsä toimituksen 24 tunnissa).

En tiedä miten muualla, muta pk-seudulla Posti on kyllä oppinut palvelemaan kuluttaja-asiakkaita pakettikuljetuksissa. Toisen kuljetuksen hoiti enempi yrityksiä palveleva firma, joten enpä mene sitäkään moittimaan, mutta arvostan sitä, miten Posti nykyään viestittää paketin etenemisestä; sain juuri oikean määrän viestejä, juuri oikea-aikaisesti, ja ne olivat selkeitä.

On aivan postinjakajasta kiinni. Meillä täällä maalla vaihtui postinjakaja (nainen) muutama vuosi sitten ja on mennyt touhu aivan naurettavaksi pakettien toimittamisen suhteen.

Yhtä kotiintilattua pakettia ei muka voinut kuljettaa, kun ei hänen autoonsa muka mahdu. Oli kasattava pöytä ja paketti ehkä 80x100 cm olisi aivan mainiosti mahtunut sen jumpyyn. Ei varmaan jaksanut sitä autoon aamulla nostaa, niin piti hakea se lähipostista. Tänä talvena se keksi, että meidän talolle tuleva tie on niin mukamas niin huonokuntoinen, ettei uskalla autolla pihaan ajaa ja on pitänyt paketit hakea postista.

Postitoimipaikan pitäjä taas aikansa kuluksi mittailee ja puntaroi jo muualla hyväksyttyjä paketteja ja kerran piti saapuvasta rahtipussista maksaa 5€ lisää, kun oli muutaman millin liian paksu.
Jep. Pienempi kaupunki ja kotiinkuljetus ei vain muka onnistu monesti postin toimesta, nykyään en edes yritä. Posti tosiaan ollut ylivoimaisesti huonoin toimittaja ikinä. Jopa työpaikalle toisella kunnalla ei oltu saatu toimitettua pakettia perille, koska ketään ei oltu muka saatu kiinni ja kyseisellä paikalla on klo 6-21 aina väkeä paikalla arkipäivisin. Mikään muu instanssi ei ole koskaan ilmoittanut, että kyseiseen osoitteeseen ei olisi muka saanut toimitettua paikanpäälle  ::)

Edelleen jäänyt kaiveleen kun en tehnyt virallista valitusta.