Kirjoittaja Aihe: En saa Digikamia toimimaan Windowsissa (RATKAISTU)  (Luettu 1970 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
En saa Digikamia toimimaan Windowsissa. Doubleboot koneessa olisi titenkin mielekästä, että voisi käyttää joitakin samoja ohjelmia kummallakin puolella. Ennen minulla ei ole ollut tällaista ongelmaa. Asensin ohjelman digikam.7.6.0-Wind64.exe ja se asentui mielestäni normaalisti. Pienoiskuvat tulevat näkyviin, mutta kun yritän avata jonkun niistä, tulee vain joku vaalea sivu näkyviin ja teksti "Ei voi ladata".
« Viimeksi muokattu: 22.01.23 - klo:17.52 kirjoittanut Pontus12 »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: En saa Digikamia toimimaan Windowsissa
« Vastaus #1 : 22.01.23 - klo:14.43 »
Mikä Windows versio kyseessä, varmaan 10?
Kokeilin mielenkiinnosta kokeilla W11:lla ja Winget asensi 7.8.0 version ihan normaalisti. Sellainen pisti kyllä silmään, että normaaliasentimen yhteydessä tulee yksi "Download" prompti, jossa Digikam hakee noin 300mt lisää tarvittavia tiedostoja. Jos tuota ei ole tehty kunnolla loppuun, niin asennus ei varmaankaan toimi oikein.

Winget näemmä haki tiedoston paikasta
https://download.kde.org/stable/digikam/7.8.0/digiKam-7.8.0-Win64.exe
« Viimeksi muokattu: 22.01.23 - klo:14.50 kirjoittanut qwertyy »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: En saa Digikamia toimimaan Windowsissa
« Vastaus #2 : 22.01.23 - klo:17.20 »
Minulla on Windows 11 ja olen päivttänyt sitä, kun ohjelma on halunnut. Digikam asentui ihan normaalisti, mutta kun yritin avata pienoiskuvia, se ei onnistunut. Onhan täällä muitakin valokuvaohjelmia, mutta Digikam ja Showfoto ovat tutumpia. Ongelma ei sinänsä ole kovin suuri, koska Kubuntussa se toimii. Joskus kuitenkin kesken muiden töiden saatan etsiä jotain kuvaa ja silloin Digikam olisi paikallaan.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: En saa Digikamia toimimaan Windowsissa
« Vastaus #3 : 22.01.23 - klo:17.33 »
En saa Digikamia toimimaan Windowsissa. Doubleboot koneessa olisi titenkin mielekästä, että voisi käyttää joitakin samoja ohjelmia kummallakin puolella. Ennen minulla ei ole ollut tällaista ongelmaa. Asensin ohjelman digikam.7.6.0-Wind64.exe ja se asentui mielestäni normaalisti. Pienoiskuvat tulevat näkyviin, mutta kun yritän avata jonkun niistä, tulee vain joku vaalea sivu näkyviin ja teksti "Ei voi ladata".

Pikkukuvat tulevat tietokannasta, mutta varsinaiset kuvat luetaan kuvakansiosta. Luultavasti Digikam ei nyt löydä kuvia, koska et ole määritellyt kuvakokoelman kansiota oikein, tai koska kuvien polut ovat erilaiset Linuxissa ja Windowsissa.

Tarkista nyt kuitenkin ensin kokoelman asetuksista. että sijainti on määritelty oikein.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: En saa Digikamia toimimaan Windowsissa
« Vastaus #4 : 22.01.23 - klo:17.51 »
Kiitos jälleen. Sain sekä Digikamin että Show photon ohjelmat toimimaan.