Kirjoittaja Aihe: Bluetooth synkronointi  (Luettu 3397 kertaa)

jjosk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Bluetooth synkronointi
« : 16.10.05 - klo:13.06 »
Hei,

Missäs vaihessa linuxilla on nämä bluetooth synkronointisoftat?
Eli onko jotain millä synkronoida kännykästä sähköpostit ja kalenterit johonkin?

Terveisin
jjosk

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Bluetooth synkronointi
« Vastaus #1 : 16.10.05 - klo:13.19 »
Missäs vaihessa linuxilla on nämä bluetooth synkronointisoftat?
Eli onko jotain millä synkronoida kännykästä sähköpostit ja kalenterit johonkin?

multisyncillä olen ainakin itse synkannut puhelin <-> evolution juurikin BT:n yli

http://www.multisync.org/
Janne

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Bluetooth synkronointi
« Vastaus #2 : 16.10.05 - klo:21.39 »
Hei,

Missäs vaihessa linuxilla on nämä bluetooth synkronointisoftat?
Eli onko jotain millä synkronoida kännykästä sähköpostit ja kalenterit johonkin?

Terveisin
jjosk
Kuten janne sanoi multisyncillä varmaankin onnistuu. Jos kerrot mikä puhelin käytössä voin kertoilla asiasta vähän tarkemminkin.

jjosk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Re: Bluetooth synkronointi
« Vastaus #3 : 16.10.05 - klo:23.27 »
Joo kiitos vain. Multisyncillä sain suht näppärästi toimimaan evolutionin kanssa.
En vain tiedä miten se pitäis konffata fiksusti. Nyt mulla on kaksi profiilia: yksi kumpaankin suuntaan. Eihän se voi tietää pitäisikö esim puhelimesta poistaa jotain vai lisätä.

Puhelin oli muuten ericsson k750i

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Bluetooth synkronointi
« Vastaus #4 : 17.10.05 - klo:07.18 »
Puhelin oli muuten ericsson k750i
Eli vissiinkin käytössä IrMC?

Lainaus
Joo kiitos vain. Multisyncillä sain suht näppärästi toimimaan evolutionin kanssa.
En vain tiedä miten se pitäis konffata fiksusti. Nyt mulla on kaksi profiilia: yksi kumpaankin suuntaan.
Eikös yksi profiili riitä ja siihen konffaat vaan nuo IrMC ja evolutionin pluginit. Mielestäni sen pitäisi toimia kahteen suuntaan. (en tosin ole itse ikinä IrMC:tä käyttänyt.)

Lainaus
Eihän se voi tietää pitäisikö esim puhelimesta poistaa jotain vai lisätä.
Siellä asetuksissa on jossakin, että poistetaanko jos tosesta poistetaan ja mitä tehdään päällekkäisten sattuessa.

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Vs: Bluetooth synkronointi
« Vastaus #5 : 27.02.07 - klo:14.24 »
Onkohan kellään kokemusta Nokia 5500:n tai SonyEricsson 850i:n toimivuudesta. Ainakin Nokialainen tukee SyncML:ää, joten eikö tuolla pitäisi onnistua? Ericssonin sivuilla ei ole mitään teknisiä yksityiskohtia, mutta siellä sanotaan vain että synkronointi, pc. Tekniikasta ei sinänsä ole mitään hajua että mitä tuo käyttää ja vaatiiko se SE:n omaa ohjelmistoa PC:n puolella...

Lisäksi molemmat puhelimet saa toimimaan usb-massamuistina, joten eikö tuo takaa ainakin sen, että kaikki muukin tavara on helposti siirrettävissä puhelimen ja Ubuntu-koneen välillä?

Mikko Saarinen