Kirjoittaja Aihe: Avattuani Libreoffice asiakirjan Windowsissa oli se Kubuntussa (RATKAISTU)  (Luettu 1609 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Avattuani Libreoffice asiakirjan Windowsissa oli se Kubuntussa muuttunut kirjoitussuojatuksi. Miten Windowsin minulta saalaa asettaman kirjoitussuojauksen saa purettua. Tilanne on kiusallinen, sillä toistaiseksi ainoa tapaa jatkaa kirjoitusta on Windowsissa.
Voiko siis siis Windowsin asettaman suojauksen purkaa?

Kysymys on tärkeä, vaikka edes oikea vastaus ei enää auta minun kohdallani asiaa. Kirjoitin tekstiä ja kun aioin tallentaa sen sain ilmoituksen, että asiakikrja oli suojattu. Lopulta hernostuin ja jätin tallentamatta. Onko ainoa tapa välttää kyseinen ongelmatilanne kirjoittaa vain jommassa kummassa järjestelmässä, sillä en ole keksinyt, miten linuxissa voisi purkaa asiakirjan salauksen. Minä ymmärrän, että on tekstejä, jotka halutaan salata, mutta jos kirjoitan pitkää tekstiä, jota aion vielä muokata en tarvitse salausta. Minä menetin puoli liuskaa kirjoittamaan tekstiä, muta sekin harmitti, koska olin juuri saanut sen oikean äköiseksi.

Vastaisuuden varalta haluaisin tietää, voiko Windowsin automaattisesti asentaman salauksen purkaa, niin että voin avata asiakirjan Linuxin LibreOfficessa ja muokata sitä?
« Viimeksi muokattu: 10.12.22 - klo:15.00 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kerran aikaisemmin onnistuin poistamaaan suojauksen, kun Libre Office tarjosi yllättäen vaihtoehdon "muokkaa asiakirjaa". Joten ongelmani ratkesi silloin.Enää se ei toiminut.
« Viimeksi muokattu: 10.12.22 - klo:15.01 kirjoittanut Pontus12 »

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Jos sen kuitenkin auki saa lukutilassa, niin sen voinee tallentaa uudestaan eri nimellä, jolloin sitä voi muokata.

Ei sen kyllä windowsissakaan kirjoitussuojatuksi pitäisi muuttua, ellei ole käynyt niin, että ei ole libressa asiakirjaa tallennettu ja ohjelmaa sammutettu normaalisti, jolloin moinen voi tapahtua.
« Viimeksi muokattu: 10.12.22 - klo:21.03 kirjoittanut startx »