Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 22.04 lts ei aukea, samalla koneella kyllä aukeaa Windows 11 ( RATKASTU)  (Luettu 1332 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kubuntu linux ei aukea ollenkaan, samalla koneella kyllä aukeaa Windows 11. Se on tosi kiusallista, enkä ymmärrä ollenkaan, mistä se voi johtua. Käytän pääsääntöisesti linuxia, mutta olen onneksi tallentanut tiedostoni windows-levylle, joten tärkeää dataa en menetä. Koneeni on alle vuoden vanha Lenovo Thinkpad. Olen tietysti kokeillut kaikkia käynnistysvalikon vaihtoehtoja, mutta kone hyytyy heti.
Nyt kirjoitan tätä Windowsissa. Onneksi minulla on tällä'kin puolella kaikki tarvitsemani ohjelmat ja Fsecuren virussuojaus. Ehkä olen turhan sentimentaalinen, muta haluaisin saada Kubuntuni toimimaan. Ubuntu käy yhtä hyvin.
« Viimeksi muokattu: 03.10.22 - klo:11.24 kirjoittanut Pontus12 »

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko se asennuksen jälkeen kertaakaan bootannut työpöydälle?
Kai se jonkun virheilmon antaa?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Se ei anna minkäänlaista virheilmoitusta, vaan ruutu pysyy täysin mustana. Ainoastaan valintavalikko tulee näkyviin. Kun valitsen Windowsin, kaikki toimii, mutta kun valitsen Ubuntun tai Ubuntun recoverymodessa ruutu pysyy täysin mustana ja mitään ei tapahdu.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Jotain minulle käsittämättömästä syystä, Kubuntu käynnistyi äsken normaalisti. Merkitsen ratkaistuksi. Vika oli ilmeisesti siiinä, että kotihakemistossa oli liian vähän tilaa.
« Viimeksi muokattu: 03.10.22 - klo:11.36 kirjoittanut Pontus12 »