Kirjoittaja Aihe: Scoop  (Luettu 1790 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Scoop
« : 24.09.22 - klo:12.55 »
Koin heräänneeni hirveän myöhään, kun nyt vasta huomasin Scoopin, mutta kun tänään tein haun täällä palstalla, en löytänyt yhtään mainintaa Scoopista.

Olen käyttänyt Cygwin:ä Windowsilla jo kymmeniä vuosia, mutta nyt kun Scoop-asennuksina löytyy paljon enemmän kuin Cygwin-asennuksina, ja täysin ajan tasalla olevana, alkaa olla aika siirtyä kokonaan Scoop:n käyttöön ja luopua Cygwin:stä. MSYS/MingW-ohjelmia olen asentanut vain jos samaa ei löydy Cygwin:stä, ja viime vuosina en yhtään.

Tarkistin mitä ohjelmia olen asentanut Ubuntulle ja mitä Windowsille ja mitkä haluan saataville kummallakin, ja totesin ettei Scoop-lähteistä puutu mitään mitä tarvitsen. Jopa zenity löytyy, ja se onkin ainoa, joka pitäisi hakea jostain muusta "bucket"ista kuin Main tai Extra.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Scoop
« Vastaus #1 : 24.09.22 - klo:13.36 »
Jaa, on sentään jotain mitä ei vielä ole Scoopin kautta saatavilla: tomb, bluefish ja xmlcopyeditor ainakin. Koska tomb perustuu linuxin kryptausinfaan, on ihan ymmärrettävää, ettei se ole saatavilla, mutta ehkä jonain päivänä kuitenkin.