Vielä lisäyksenä noihin etähallintatyökaluihin, mitä tässäkin ketjussa tullut useita mainintoja niistä syistä, miksi itsekään en ole niitä käyttänyt, ja en ole suostunut työskentelemään niiden kanssa, vaikka joitain kertoja projektin, johon olen osallistunut, on tullut ehdotuksena vastaan. Olen kieltäytynyt syistä.
Ei tosiaan ole mitään epätavallista, että käyttäjällä on useampi näyttö, vähintään nyt 2, ja jotenkin noi etähallintatyökalut hämäriä, kun mitä lehix:kin mainitsi, että sullakin ollut 3 näyttöä, niin on täysin selvää, että sellaisiakin tietokoneen jalon käytön ymmärtäviä ihmisiä on paljonkin, jotka pyörittävät etäyhteyksillä lisänäyöillään kaikenlaista, ja sitten yhdellä näytöllä sitten operoi päätteeltä omia toimia omine intresseineen.
Sehän on ihan selvä, että jos sitten jonkun työkaverin tai projektin jäsenen kanssa on etäyhteyden muostanut toistensa koneelle, niin sitten ulospäin ainoastaan, mitä se vastapuoli siinä näkee, niin päällisin puolin näyttää siltä, että pelkästään sehän näkee ainoastaan sen toiminnan, mikä noiden yhteistyöetäsovellusten se idea on, mihin tarkoituseen niitä ne valmistajat markkinoivat, tai myyvät, esimerkkinä nyt jokin Teamviewer Windows-ympäristössä aika yleisesti käytössä, mutta sittenhän siinä ei ole mitään takeita, se vastapuoli tai molemmin puolin madollisesti sitten voi toimia melko vapaasti tehdä mitä hyvänsä ja tutkia työkaverin konetta, ja sitten kun ei anna mitään ulostuloa viestinnässä itse toiselle siitä toiminnasta, pitää sen omana tietona, niin mahdollisesti sitten se uhriosapuoli ei lopulta tiedä siitä mitään. Se on lähinnä se ongelma käytännössä noissa, miksi en ole suostunut niiden välityksellä toimimaan. Pakosta olen käyttänyt kyllä Skypeä, mutta en epäile lainkaan, että siinä olisi sama kääntöpuolen ongelma, miksi sitäkin tulisi varmaan välttää.
Korostuu vielä tuo kuvailemani skenaarion riski omalla ammattialallani, mitä nyt ajatellaan, että myös IT-ammattilaisen koulusivistystä on yhden tutkinnon muodossa integroituna osaksi maailmankatsomustani, niin varmaan juuri IT-projektien osalta tuo valveutuneisuus olla koskaan käyttämättä noita korostuu entisestään. Ne nyt pääasiassa, ketä on lopulta sitten myös valmistuneet, niin ymmärtää tämän samalla tavalla, ja oikea tapa toimia on olla käyttämättä niitä ainakaan vapaaehtoisesti.