Kirjoittaja Aihe: 22.04.1 LTS [ratkaistu]  (Luettu 1418 kertaa)

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
22.04.1 LTS [ratkaistu]
« : 14.08.22 - klo:11.59 »
Päivitin vanhan läppärin kyseiseen  versioon.Mitä selainta käytätte? Mulla Firefox ja Brave, mielummin Fire, mutta teidän asiantuntijoiden mielipidettä kysyn.
« Viimeksi muokattu: 23.08.22 - klo:12.22 kirjoittanut Pohjoinen »
Kaiken turhan sinfonisti.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #1 : 14.08.22 - klo:12.21 »
Minä olen tykästynyt Vivaldi-selaimeen. Se on Opera-selaimen entisen kehittäjän vetämä projekti.
Joskus saatan käyttää vähän Firefox:ia.
Kahvi on väkevin juomani

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #2 : 14.08.22 - klo:12.44 »
Päivitin vanhan läppärin kyseiseen  versioon.Mitä selainta käytätte? Mulla Firefox ja Brave, mielummin Fire, mutta teidän asiantuntijoiden mielipidettä kysyn.

Google Chrome .. sillä vaan toimii kaikki. :)
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #3 : 14.08.22 - klo:17.30 »
Firefoxia käytän. Siinä on muutama lisäosa, joita tulee tavallisesti käytettyä, ja kirjanmerkit synkronoituvat kännykkään ja muihin tietokoneisiin automaattisesti.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #4 : 14.08.22 - klo:21.13 »
Firefoxia käytän. Siinä on muutama lisäosa, joita tulee tavallisesti käytettyä, ja kirjanmerkit synkronoituvat kännykkään ja muihin tietokoneisiin automaattisesti.

Foxi mullakin aina windowsin koneessa.Teen kokeilua näiden kahden selaimen välillä, jospa kestäs pitää konettä muutaman tunnin ilman jumitusta jommalla kummalla selaimella.
Kaiken turhan sinfonisti.

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #5 : 14.08.22 - klo:22.20 »
Päivitin vanhan läppärin kyseiseen  versioon.Mitä selainta käytätte? Mulla Firefox ja Brave, mielummin Fire, mutta teidän asiantuntijoiden mielipidettä kysyn.

Google Chrome .. sillä vaan toimii kaikki. :)
Olihan mulla tässä Chromium selain, eli testiin sekin.Eiköhän se ole läheistä sukua Google Cromelle.
Kaiken turhan sinfonisti.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #6 : 14.08.22 - klo:23.18 »
Teen kokeilua näiden kahden selaimen välillä, jospa kestäs pitää konettä muutaman tunnin ilman jumitusta jommalla kummalla selaimella.
Minkälainen kone sulla on? Ei ole minusta normaalia, että kone (?) jumittuu parin tunnin kuluttua, pelkästään surffailemalla netissä.
Kahvi on väkevin juomani

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #7 : 15.08.22 - klo:00.09 »
Ubuntu tarjoaa nykyisin snap-pakettina firefox:ia. Palstan ohjeiden mukaan voi asentaa sopivasta PPA-repoista firefoxin.
Olen käytellyt Netscape-selaimen jälkeen Phoenix/Firebird/Firefox selainta, jota yhä pidän parhaana useimpien Linux-jakelujen _virallisesti tukemana_ selaimena.
Firefox ei ole kuitenkaan ainoa www-selain. Vuosikausia käytin erinomaista norjalaista selainta.

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #8 : 15.08.22 - klo:21.05 »
Teen kokeilua näiden kahden selaimen välillä, jospa kestäs pitää konettä muutaman tunnin ilman jumitusta jommalla kummalla selaimella.
Minkälainen kone sulla on? Ei ole minusta normaalia, että kone (?) jumittuu parin tunnin kuluttua, pelkästään surffailemalla netissä.
Vanha Acer Aspice 5738  muisti 3.0 gib
Mitään peliä tai youtubea en käytä, tietty muutama sivu auki.
Kaiken turhan sinfonisti.

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #9 : 15.08.22 - klo:21.07 »
Ubuntu tarjoaa nykyisin snap-pakettina firefox:ia. Palstan ohjeiden mukaan voi asentaa sopivasta PPA-repoista firefoxin.
Olen käytellyt Netscape-selaimen jälkeen Phoenix/Firebird/Firefox selainta, jota yhä pidän parhaana useimpien Linux-jakelujen _virallisesti tukemana_ selaimena.
Firefox ei ole kuitenkaan ainoa www-selain. Vuosikausia käytin erinomaista norjalaista selainta.
Mulla on se Firefox joka oli tässä valmiina.Nyt naputtelen Brave selaimella.Eli kokeilua näillä selaimilla nyt.
Kaiken turhan sinfonisti.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: 22.04.1 LTS
« Vastaus #10 : 15.08.22 - klo:21.25 »
Teen kokeilua näiden kahden selaimen välillä, jospa kestäs pitää konettä muutaman tunnin ilman jumitusta jommalla kummalla selaimella.
Minkälainen kone sulla on? Ei ole minusta normaalia, että kone (?) jumittuu parin tunnin kuluttua, pelkästään surffailemalla netissä.
Vanha Acer Aspice 5738  muisti 3.0 gib
Mitään peliä tai youtubea en käytä, tietty muutama sivu auki.
Lämpeneekö läppärisi liikaa? Oletko putsannut koneesi sisuskaluja pölystä ilmanpaineella?
On olemassa sellaisia spraypurkin näköisiä ilmanpaine purkkeja, joilla voi puhaltaa ylimääräiset pölyt pois.

Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Kahvi on väkevin juomani