Kirjoittaja Aihe: Yritin ladata suomenkielisen LibreOfficen deb version, mutta paketti (RATKAISTU)  (Luettu 907 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Yritin ladata sumenkielisen LibreOfficen deb version, mutta ohjelma tarjosikin vain LibreOffice_7.2.7_Linux_x86-64_deb_sdk.tar.gz. Eli sen purkaminen ja asentaminen vaativat enemmän kuin tavallisen deb-paketin asentaminen. Sivun osoite on https://fi.libreoffice.org/lataa/luotettavin-libreoffice/?type=deb-x86_64&version=7.2&lang=fi

Minulle ei ole kovin tärkeää, onko versio viimeinen, kunhan vain toimii hyvin.
« Viimeksi muokattu: 16.08.22 - klo:19.59 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Minulle ei ole kovin tärkeää, onko versio viimeinen, kunhan vain toimii hyvin.

Kannattaa käyttää normaalia Ubuntun apt-lähteestä saatavaa versiota, jos sen versio on sinulle riittävän uusi. Sillä toimii mm. suomen kielen oikoluku, joka voi olla vaikeampi saada muihin paketointeihin.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Hei, latasin libreofficen komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt install libreoffice
Käyttöliittymä ainakin oli englanninkielinen, enkä löytänyt kieliasetusten muttamista suomenkielella. Tärkeint' minulle on, että siinä olisi suomenkielenoikoluku.
Voisitteko neuvoa?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Asenna kielipaketti ja Voikko, kuten ennenkin:

Koodia: [Valitse]
sudo apt install libreoffice-l10n-fi libreoffice-voikko

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos! Pienien kommellusten jälkeen asennus onnistui. Poistin nimittäin ensin Libreofficen kokonaan ja annoin kyseisen komennon. onneksi kuitenkin älysin, että apt perusversio pitää olla koneessa ja sen jälkeen voi asentaa voikko-version.
Merkitsen ratkaistuksi.