Välitön paha, että jos ei käytä selaimessa adblocker-liitännäistä, niin ainakin useammin aivan varmasti ennen pitkää näkyy useampikin mainos, vaikka ne ei ole kiinnostavia.
Onko qwertyy niissä Linkedin-palvelussa sinun näkemissäsi mainoksissa ollut joidenkin Linkedin-käyttäjien profiilivalokuvia liitettynä?
Tuosta päätellen, että mitä totesit, että ainkaan sinulla ei koskaan ole näkynyt niin, että oma profiilivalokuvasi olisi liitettynä osaksi mainosta, olettaen, että olet lisännyt profiiliisi valokuvasi, lienee kai järkevintä myös olettaa, että profiilikuvastasi olet tunnistettavissa, vaikka voihan se profiilikuva käytännössä olla mitä tahansa esittävä, ja yksi vaihtoehto on, että ei ole lainkaan pakollista lisätä mitään profiilikuvaa, mutta mielestäni tuo Linkedin on sen luontoinen yhteisö, että lopulta paras ja toimivin profiilikuvan valintaratkaisu lienee se, että lisää profiilikuvaksi sellaisen valokuvan, josta selkeästi se profiilin luonut profiilin haltija on tunnistettavissa.
poissuljettua siis on, että ainakin tuo arvioni meni metsään, että jokainen käyttäjä näkisi personoidusti siihen mainokseen liitetyn sen oman profiilikuvan, sillä jos asia olisi toisin, varmasti itsekin olisit törmännyt samaan, kuin mistä eilen aamulla kirjoitin tämän avauksen.
En tiedä ihan tarkalleen, minkälaiset algoritmit tuolla Linkedinissä käytännössä on, mutta mitä ainakin nuo kaksi kertaa, mitä olen törmännyt noihin oman profiilikuvani liitettynä osaksi mainosta, ne molemmat mainokset on ollut hyvämaineisia pitkään toimineita saman toimialan yrityksiä, joka on itselläni merkattuna tuonne koulutukseksi, ja valta-osa yhteyksistäni on kerääntynyt omalta ammattialaltani, epäilisin, että ainakin jotkin tiedot, mitä käyttäjä itse on lisännyt tuonne ja vielä enemmän varmaan painoarvoa noiden yhteyksien matchauksella vähän samoihin toimialoihin, niin ainakin nuo kaksi asiaa siinä varmaan on, mitä niissä laskelmissa arvioidaan, sitten olisi järkeenkäypää, että ne mainokset, joihin on liitetty eri käyttäjien profiilikuvia, on olemassa muitakin, en taatusti ole ainoa Linkedin-asiakas niistä mitä siellä on satoja miljoonia profiileja, kenen pärstä on liitettynä osaksi sitä mainosta.
Herättääkö tämä jotain mietteitä sellaista, että jotain kommenttin arvoista kirjallista ulostuloa kannattaa esitää?