Kirjoittaja Aihe: Ubuntu versiot ja varmuuskopiointi  (Luettu 859 kertaa)

HannuK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 392
    • Profiili
Ubuntu versiot ja varmuuskopiointi
« : 06.04.22 - klo:19.31 »
Suoritan parin viikon välein koneitteni varmuuskopioinnit DejaDub-ohjelmalla. Olen nyt kiinnittänyt huomiota, että jos teen varmuuskopioinnin koneessa, missä yhä pyörii Ubuntu 16.04 ja varmuuskopion otan muistitikulle, niin työntäessäni muistitikun koneeseen varmuuskopiointi käynnistyy ja näyttää selvästi, että varmuuskopiointi on käynnissä. Toisessa koneessa pyörii Ubuntu 20.04 ja siinä teen saman toimenpiteen, eli muistitikku koneeseen ja näytöllä vilahtaa tieto varmuuskopioinnin käynnistymisestä, mutta sen jälkeen mikään ei kerro käyttäjälle, että koneessa pyörii varmuuskopiointi. Onko tämä todella 20.04:n ominaisuus. Se on varsin huono info käyttäjälle ja johtaa äkkiä käyttäjän toimimaan väärin. Itse olen jo kulkenut tätä Ubuntun polkua varsin pitkään, joten osaan etsiä koneesta kärsivällisesti infoa, että mitä se puuhaa, mutta moni aloittelija ei tiedä näitä konkeloita.
Motto: Monimutkaista on helppo tehdä.
2 kpl HP Stream 14" 2 Gt/32 Gt, 1 kpl HP 250-G5 15" 8 Gt/120 Gt, Ubuntu 16.04 LTS ja 20.04 LTS  ja Linux Mint 20.1 Cinnamon , ei Windowsia.  Acer 17" Ubuntu Mate+Win XP

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Ubuntu versiot ja varmuuskopiointi
« Vastaus #1 : 06.04.22 - klo:19.45 »
Oletko katsonut syntyykö niitä varmuuskopioita sinne tallenussijaintiin?

Minä käytän ulkoista kiintolevyä Ubuntu 20.04-koneellani ja minulla tulee aina Deja-Dup-ikkuna esiin varmistuksen ajaksi.

Käynnistä varmuuskopiointi komentoriviltä niin näet mitä ilmoituksia se antaa.
« Viimeksi muokattu: 06.04.22 - klo:19.59 kirjoittanut AimoE »

HannuK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 392
    • Profiili
Vs: Ubuntu versiot ja varmuuskopiointi
« Vastaus #2 : 06.04.22 - klo:20.08 »
Kyllä ne molemmat varmuuskopioinnit toimivat, mutta tuo info näytöllä vaan on 20.04:ssä kovin epähavainnollinen. Kun seuraavan kerran teen nuo varmuuskopioinnit, niin tarkastelen asiaa analyyttisemmin;-)
Motto: Monimutkaista on helppo tehdä.
2 kpl HP Stream 14" 2 Gt/32 Gt, 1 kpl HP 250-G5 15" 8 Gt/120 Gt, Ubuntu 16.04 LTS ja 20.04 LTS  ja Linux Mint 20.1 Cinnamon , ei Windowsia.  Acer 17" Ubuntu Mate+Win XP