Muut alueet > Yleistä keskustelua

Chromecast, WLAN ja mikroaaltouunit

(1/4) > >>

jarmala:
Jouduin aikoinaan siirtymään ethernet -piuhaa pitkin tulevasta Ruutu+ -palvelusta käyttämään Cmore -palvelua, koska Cmore riisti Ruudulta Serie A -matsit. Ruutu toimi loistavasti halvalla kiinalaisella Android TV -boksillani. Mutta ei Cmore. Se sanoi: Cmore ei toimi rootatuilla laitteilla. En minä ole rootannut Android TV -boksiani! Minulla oli toinenkin kiinalainen boksi peräti Android 9:llä: sama juttu Cmoren taholta. Kuinka törkkiä!

Jouduin sitten ostamaan Cmorea varten Chromecastin. Se toimii aina silloin tällöin, kun monottaa sitä tarpeeksi monta kertaa, niin se joskus lähtee toimimaan. Nyt olen huomannut ilmiön: kun futismatsi toistuu TV:ssä ihan hyvin ja käyn lämmittämässä mikrossa pätkän aurarullakanakebabia, niin Chromecast/Cmore takkuaa ja pysähtyy pyörittämään ruudulla rinkulaansa. Homma ratkeaa siihen, kun kebabinpätkä mikrossa on lämmennyt ja mikro sanoo "ping". Sitten heti muutaman sekunnin päästä futismatsi TV:ssä jatkuu kuin ei mitään.

Taitavat sekä Chromecast että mikroaaltouunini käyttää samaa 2,4 GHz:n taajuutta hommissaan - sillä kun on helppo tökkiä vesimolekyylejä liikkeelle. Mikroaaltouunini sattuu olemaan juuri täsmälleen WLAN -reitittimeni ja Chromecast -mokkulan välisellä suoralla, tosin 60 cm ylempänä. Että sattuikin... Mikroa ei voi siirtää toiseen paikkaan ja TV:kin haluaa olla siellä, missä se on. Pitäisikö siirtää reititintä? Taas tätä langattomien yhteyksien aiheuttamaa sirkusta. Kyllä oikea Ethernet -kaapeli olisi parempi, mutta kun Chromecastissa ei ole pistoketta sille...
 

tosiutelias:
Chromecastille on olemassa ethernet sovitin.
Itselläni on joku "kiinanversio" vanhan chromecastin kanssa, toimii.
Googlettamalla varmaankin löytyy sopiva.

startx:
Vaihda purkin wifi mesh verkkoon, niin saat kierrettyä ongelmallisen mikron.

Esim.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/67879/qmknf/TP-LINK-Deco-E4-WiFi-Mesh-jarjestelma-3-pack?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmcZE7HPqL-SMgLpG5qv6EcVk5kBj1F0NACfoN0yn8HPu44Ucs19ZghoC_xgQAvD_BwE

Tomin:

--- Lainaus käyttäjältä: startx - 09.01.22 - klo:20.30 ---Vaihda purkin wifi mesh verkkoon, niin saat kierrettyä ongelmallisen mikron.

--- Lainaus päättyy ---

Tulee mieleen, että välttämättähän tuo ei riitä, jos se mikroaaltouunin aiheuttama häiriö sotkee siltikin wifin toiminnan. Voi toki auttaa.

Yksi asia, mitä voisi kokeilla ihan ilmaiseksi on vaihtaa wifi toiselle kanavalle. En osaa sanoa miten leveä mikroaaltouunin käyttämä kaista on, mutta ehkä se häiritsisi vähemmän jollain muulla taajuudella. Jos verkon voisi vaihtaa 5 GHz:n taajuudelle, niin se ainakin auttaisi, mutta kaikki laitteet eivät tue tuota. En muista mitä taajuuksia Chromecast tukee.


--- Lainaus käyttäjältä: jarmala - 09.01.22 - klo:17.50 ---Jouduin aikoinaan siirtymään ethernet -piuhaa pitkin tulevasta Ruutu+ -palvelusta käyttämään Cmore -palvelua, koska Cmore riisti Ruudulta Serie A -matsit. Ruutu toimi loistavasti halvalla kiinalaisella Android TV -boksillani. Mutta ei Cmore. Se sanoi: Cmore ei toimi rootatuilla laitteilla. En minä ole rootannut Android TV -boksiani! Minulla oli toinenkin kiinalainen boksi peräti Android 9:llä: sama juttu Cmoren taholta. Kuinka törkkiä!
--- Lainaus päättyy ---

Tuo roottausilmoitus lienee kiinalaisen Android-boksin puute eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä olet itse tehnyt.

startx:
Aiheen vierestä. Sattui Techmoanillekin tuoreella videolla vastaavanlainen tilanne, eikä vanha sonyn hifilaite soinut oikein, kun wifiverkko aiheutti häiriöitä. Ei varmaan ihen heti tulisi mieleen, vaan luulisi laitetta rikkinäiseksi.

https://youtu.be/22-HsrdqR_o?t=652

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta