Itse asensin puolivahingossa nettiyhteys päällä tähän uusimpaan läppäriini Microsoftin online-tilin asetuksilla, kun koneen pisti ensimmäisen kerran käyntiin, niin oli esiasennettuna tämä käyttis tässä, mutta samapa tuo, kun lisenssituotteen aktivoinnin yhteydessä kuitenkin täytyy kirjautua Microsoft-tilillä, niin Microsoft osaa yhdistää lisenssinhaltijan tähän tietokoneeseeni minun henkiloitymään joka tapauksessa, kun Office Student 2013 olen rekisteroinyt omalla nimelläni ja samaten Windows 10 -lisenssin aktivoinnin.
Enää jaksa paljoa kantaa huolta yksityydestäni enää pitkän aikaa ole jaksanut liittyen näihin isojen teknologiayhtioiden tarjoamiin palveluihin, alustoihin ja järjestelmiin, kun joka tapauksessa käytän niitä, paras keino tosiaan välttää konflikteja on vähän miettiä, mitä koneella tekee tai miten käyttää näitä teknojättien palveluita ja ohjelmistoja ja alustoja,että on pääsääntoisesti hyvän netiketin mukaista käytosta, niin on hyvä muistaa, että pari miljardia muuta ihmistä siellä samassa tilanteessa tässä maailmassa, niin ei jaksa oikein innostua enää miettimään näitä yksityysasioita ainakaan Microsoftin ja muiden näiden jenkkiteknologia-jättien tarjoamista palveluista, kun ilman että mitään niitä käyttäisi tulee elämä aika hankalaksi jos nyt netissä aikoo olla online-tilassa, jos se lienee edes mahdollista.
Joskus oli Iltasanomien Digiuutisissa keskustelualueella joku yritti vältellä Googlen palveluita, koska kuumotukset tuli siitä, että se kerää niin paljon tietoa netinkäyttäjistä, niin taisin vastata sinne, että ei liene edes mahdollista välttyä Googlen tai Facebookin kaltaisten yritysten tiedonkeruulta, jos ylipäätään edes jotain tekee netissä, sama nyt tässä Microsoft-casessa on.